bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
دبیر انجمن ژئوپلیتیک ایران: عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشور های عضو این اتحادیه یکی از راهکار های شکست تحریم های ظالمانه دولت آمریکاست.

آقای حسین ربیعی با بیان اینکه کشور ها برای رونق اقتصادی و تجاری خود ناگزیر از وارد شدن به شبکه های فراملی اقتصاد و تجارت هستند اظهار داشت: هم اکنون در دوره ای زندگی می کنیم که شبکه های تولید و توزیع وجه غالب و اصلی اقتصاد جهان است و شیوه های سنتی اقتصاد و تجارت جای خود را به شیوه های مدرن و امروزی داده است.
استاد دانشگاه خوارزمی با تاکید بر نقش منطقه گرایی در ژئوپلیتیک جهانی خاطرنشان کرد: مناطق مختلف جهان از دهه ها پیش سازوکار های منطقه ای مختلفی برای تسهیل تجارت متقابل تدارک دیده اند و منطقه گرایی اقتصادی یکی از مهمترین وجوه اقتصادی – سیاسی ژئوپلیتیک جهانی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی افزود: جدا از اتحادیه اروپا که پیشرو ترین نمونه در این زمینه است در شرق آسیا، آ سه آن؛ در آمریکای جنوبی و مرکزی مرکوسور و در آمریکا شمالی نفتا در جنوب آسیا سآاراک و در آسیای مرکزی و غربی اکو؛ نمونه هایی از این منطقه گرایی های اقتصادی هستند که با درجات مختلفی از موفقیت در حال کنش های اقتصادی سیاسی متقابل اند و توانسته اند دستاورد های مثبتی را برای اعضای خود ایجاد کنند.
دبیر انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصریح کرد: اتحادیه اوراسیا در یکی از مهمترین مناطق جغرافیایی جهان در کمربند ارواسیا ایجاد شده است و کشور های بلاروس، روسیه، ارمنستان؛ قرقیزستان و قزاقستان کمربند پر اهمیتی از شرق اروپا تا مرکز آسیا را پوشش می دهند.

برچسب ها: اوراسیا ، تجارت ، تحریم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: