bazarnews

کد خبر: ۷۶۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
شاخص کل بورس تهران به خاطر هجوم مردم برای فروش سهام خود، همچنین فروش سهام عدالت و انجام رفتار هیجانی از سمت سهامداران حقیقی، با ریزش ۶۵ هزار واحدی کلا به رنگ قرمز درآمد.
گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: شاخص کل بورس تهران به خاطر هجوم مردم برای فروش سهام خود، همچنین فروش سهام عدالت و انجام رفتار هیجانی از سمت سهامداران حقیقی، با ریزش ۶۵ هزار واحدی کلا به رنگ قرمز درآمد.

گرچه نوسان جزو ذات بازار است، اما متاسفانه رفتار غیرحرفه‌ای برخی دولت‌مردان مانند تایید و تکذیب عرضه دارا دوم و اظهارنظرهایی که عملا سیگنال می‌دهند که شاخص کل بورس تا فلان رقم قابلیت کاهش دارد و... باعث ریزش شاخص بازار شده است.

علاوه بر این، رفتار هیجانی کاملا بر بازار حکم‌فرماست، وگرنه در دنیای واقعی اقتصاد هیچ تفاوت بنیادی صورت نگرفته که شاخص کل بورس بخواهد ۲۰ درصد افت کند.

سرمایه‌گذاران خرد نباید دچار واهمه و ترس شده و با هجوم برای سهام ارزنده خود باعث کاهش قیمت بیشتر شوند. فرهنگ سهام‌داری همراه با مطالعه، قدری تأمل و دوری از رفتار هیجانی و پیروی نکردن از سیگنال ‌فروشان و فضای مجازی غیرمجاز است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
نه جانم حرف شما درست نیست. مگر که تحول مثبت اقتصادی شده بود که بورس این همه رشد می کرد. پس مقصر آنهایی هستند که به تب خرید سهام و افزایش آن دامن میزدند. این افراد باید شناسایی و محاکمه بشوند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: