bazarnews

کد خبر: ۷۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
تعداد زیادی از مشاغل در معرض حمله بات‌ها قرار دارند. با وجود آگاهی از این مشکل، اطمینان بیش از حد آنها به تحت کنترل بودن مسائل امنیتی، منجر می شود که مورد حمله قرار گیرند.

 بات‌نت (Botnet) شبکه‌ای از چندین کامپیوتر است که مخفیانه و بدون اطلاع صاحبانشان، توسط یک بات مستر (Bot Master) برای انجام فعالیت‌های مخرب یا ارسال ایمیل‌های هرزنامه تحت کنترل گرفته شده است. این بات‌نت‌ها یا دستگاه‌های اجیرشده می‌توانند بسیار مشکل‌ساز باشند. مهاجمان می‌توانند از این بات‌ها برای انجام حملات منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) استفاده کنند و با این حملات بخش وسیعی از زیرساخت اینترنت و وب‌گاه‌های مختلف آسیب خواهند دید.

حمله بات‌ها مانند باج افزارها که سایت‌ها را به طور کامل قفل می‌کنند، به تازگی بیشتر مطرح شده و منجر به نارضایتی  شده‌ است. حمله بات‌ها نامحسوس است، به همان اندازه هم برای یک تجارت ویران‌کننده است. زیرا حساب‌های اعتباری به سرقت می‌رود و به فروش می‌رسد، اطلاعات کارت‌ها ناقص می‌شوند و تصمیمات بدی بر اساس داده‌های ناقص گرفته می‌شود. اطمینان بیش از حد به امنیت سایبری‌، مشاغل را قربانی حمله بات‌ها می‌کند.

طی تحقیقاتی که گزارش آن در پلیس فتا منتشر شده، مشاغل مربوط به بخش‌های سفر، سرگرمی‌، تجارت الکترونیکی و خدمات مالی مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که میزان آگاهی از حمله بات‌ها و تاثیر منفی آن بر تجارت بالا است. بیش از ۷۰ درصد از مشاغل، شایع‌ترین حملات از جمله سرقت اعتبار و هک اطلاعات کارت اعتباری را تجربه کرده‌اند، ۷۶ درصد اظهار کرده‌اند که توسط بات‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: