bazarnews

کد خبر: ۷۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
رییس کل بانک مرکزی گفت: نتایج پژوهش های علمی پژوهشکده پولی و بانکی باید به گونه ای باشد که کاربردی و آثار آن در سیاستگذاری های بانک مرکزی برای مردم ملموس باشد.

دکتر عبدالناصر همتی صبح امروز در بازدید از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، ضمن قدردانی از تلاش های آن مجموعه در خصوص نقش آن نهاد پژوهشی در سیاست گذاری و بانکداری نوین مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی باید از ساختار سنتی سیاستگذاری پولی که ۶۰ سال براساس آن فعالیت کرده فاصله بگیرد و برای تحقق این هدف، پژوهشکده نقش موثری می تواند ایفا کند. اکنون شاهد تحولات در بانکداری مرکزی در سطح جهان هستیم و نحوه دخالت بانکهای مرکزی در بازارهای پولی دستخوش تغییر شده است؛ بنابراین بانک مرکزی باید مسیر خود را اصلاح کند و به سمت عملیاتی شدن پیش برود که قطعاً پژوهشکده می تواند در این زمینه بانک را یاری کند.
همتی یادآور شد: در حال حاضر ما نیز سیاست گذاری نوین پولی را آغاز کرده ایم و به دنبال طراحی مسیری هستیم که به واسطه آن بتوانیم تورم را کنترل و هدف گذاری کنیم. از این رو، همه ارکان کشور و بخش های اقتصادی مختلف باید با یکدیگر همگن باشند و پژوهشکده باید نقش تسهیل گری القا و عملیاتی شدن این مهم را ایفا کند.
به گفته دکتر همتی باید به سمتی حرکت کرد که در زمینه انتشارات و نشریات، پژوهشکده پولی و بانکی مرکزی به جایگاهی شاخص برای مسائل پولی و بانکی دست یابد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: