bazarnews

کد خبر: ۷۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
وزیر تعاون گفت: تاکنون بیش از ۲۹۰ هزار تعاونی در کشور تاسیس شده است اما ۹۴ هزار تعاونی فعال هستند. یکی از علت های آن، اجرا نشدن برخی قوانینی است که از ابتدا به نفع بخش تعاون وضع شده بود.

محمد شریعتمداری گفت: روند اجرایی شدن سند ملی توسعه بخش تعاون که ۲۲ تکلیف را برای این بخش قائل شده است از سوی معاونت امور تعاون پیگیری شده که امیدواریم برای اجرای این سند همه ارکان و دستگاه ها با آن همکاری داشته باشند.
وی به وضعیت تعاونی در کشورهای دیگر نیز پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود بیش از یک میلیارد نفر در دنیا عضو تعاونی ها هستند و بخش قابل ملاحظه ای از اقتصاد کشورهای پیشرفته صنعتی در اختیار تعاونی ها است.
وزیر تعاون با بیان اینکه فعالیت در حوزه تعاونی ها در دنیا به عنوان یک کار ارزشمند مورد توجه قرار گرفته است افزود: تاکنون بیش از ۲۹۰ هزار تعاونی در کشور تأسیس شده است اما هم اکنون ۹۴ هزار تعاونی فعال هستند و یکی از علت هایی که تعاونی ها نتوانستند به صورت پایدار باقی بمانند موارد قانونی است که کمتر اجرا شده است.
شریعتمداری بر آسیب شناسی در حوزه عملکرد این تعاونی ها تاکید کرد و در توضیح یکی از دلایل ناپایداری آنها گفت: برخی از ترجیحاتی که در قوانین مادر به نفع بخش تعاون از ابتدا وضع شده بود و هم اکنون نیز این قوانین برقرار است به خوبی اجرا نشده است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید تلاش کردیم قوانین موجود را مجدداً فعال و شرایطی را فراهم کنیم تا تعاونی ها بتوانند از طریق این ترجیحات تقویت شوند و ارزش افزوده برای عموم مردم و اعضای تعاونی ها ایجاد کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: