bazarnews

کد خبر: ۷۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه شرکت یونیکرن به دلیل عرضه اولیه توکن ثبت نشده اوراق بهادار دارایی دیجیتال اعلام جرم کرد.
گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: شرکت یونیکرن، اپراتور پلتفرم بازی و قمار آنلاین‌ای اسپورتس است که دفتر مرکزی آن در سیاتل واشنگتن واقع است. یونیکرن موافقت کرده است که با پرداخت جریمه ۶.۱ میلیون دلاری یعنی در واقع با پرداخت کل دارایی‌های شرکت، هزینه‌ها را تسویه کند تا بین سرمایه گذاران توزیع شود.

بر اساس حکم این کمیسیون، یونیکرن از طریق عرضه توکن یونیکوین گلد حدود ۳۱ میلیون دلار در فاصله زمانی بین ژوئن و اکتبر سال ۲۰۱۷ جمع آوری کرده است. این حکم نشان می‌دهد که یونیکرن قصد داشته تا با استفاده از عواید حاصل از این عرضه، امکانات بیشتری را در پلتفرم بازی در دسترس قرار دهد و برنامه‌های کاربردی دیگری را برای توکن‌های یونیکوین گلد ایجاد کند. یونیکرن به سرمایه گذاران قول داده بود که بازار ثانویه تجارت توکن‌ها را تسهیل خواهد کرد و با ارتقای کاربری توکن‌های یونیکوین گلد برای افزایش تقاضا و ارزش توکن‌ها تلاش خواهد کرد. حکم مذکور نشانگر آن است که یونیکرن، توکن یونیکوین گلد را به عنوان قرارداد‌های سرمایه گذاری متشکل از اوراق بهادار، عرضه و فروخته است، اما در ثبت عرضه یا واجد شرایط کسب معافیت موفق نبوده است.

کریستینا لیتمن، رئیس واحد سایبر بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: "چارچوب ثبت و تعیین معافیت اوراق بهادار برای اطمینان از حمایت از سرمایه گذار و دسترسی به اطلاعات اساسی و در عین حال تسهیل تامین سرمایه طراحی شده است. عدم رعایت این چارچوب به سرمایه گذاران و بازار‌های ما آسیب می‌رساند. این حکم به ما اجازه میدهد تا به طور قابل توجهی تمام دارایی‌های یونیکرن را به سرمایه گذاران آسیب دیده بازگردانیم و این امر شامل اقدامات بازدارنده در خصوص فروش‌های آتی به سرمایه گذاران خرد از جمله غیر فعال سازی توکن‌ها می‌شود. "

fgh

حکم کمیسیون بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که یونیکرن مفاد ثبت قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده است. یونیکرن بدون پذیرش یا رد یافته‌های کمیسیون، موافقت خود را برای پرداخت جریمه ۶.۱ میلیون دلاری اعلام کرد. یونیکرن همچنین موافقت کرد که یونیکوین گلد را غیر فعال سازد، خبر این حکم را منتشر کند و درخواست حذف یونیکوین گلد را از همه پلتفرم‌های فروش دارایی دیجیتال بدهد. کمیسیون به موجب این حکم، تعهدات مذکور و همچنین وضعیت مالی یونیکرن و پرداخت کل دارایی‌های این شرکت را به عنوان جریمه در قبول پیشنهاد تسویه حساب یونیکرن در نظر گرفته است. همچنین در یک اقدام مرتبط، موسسه مالی وزارت امور خارجه واشنگتن نیز از تسویه حساب با یونیکرن به دلیل نقض مقررات ثبت ایالتی خبر داده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: