bazarnews

کد خبر: ۷۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از رایگان شدن اینترنت دانشگاه ها برای بهره مندی بهتر از آموزش های مجازی تا ۲ هفته آینده خبر داد.

در فاصله کمتر از یک هفته از رای اعتماد و انتصاب علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت بازار خودرو شرایط تازه ای را تجربه می کند که رسیدن قیمت پراید به عنوان ارزان ترین خودرو در بازار ایران به ۱۳۰ میلیون تومان از ابتدایی ترین آنهاست.
قیمت پراید صفر کیلومتر مدل SE۱۵۱ که به عنوان «کف قیمت خودرو» در بازار امروز توسط فعالان و معامله گران در نظر گرفته می شود، در ابتدای سال ۹۸ معادل ۴۱.۴ میلیون تومان و در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ حدود ۴۵ میلیون تومان بوده و با این حساب، در فاصله 6 ماه، قیمت پراید، حدود 200 درصد رشد کرده است. این در حالی است که قیمت پراید هاچ بک که در میان محصولات اسپرت جوان پسند قرار دارد به 158 میلیون تومان نیز رسیده است. برخی فعالان بازار می گویند دلیل بالا رفتن قیمت پراید به توقف تولید این خودرو برمی گردد. از ابتدای سال ۱۳۹۹ که خبر توقف تولید پراید منتشر شد فضاسازی و نقش آفرینی واسطه های بازار پس از توقف تولید به عنوان عامل افزایش غیرمنطقی قیمت این خودرو در بازار آزاد عنوان شد، جالب اینکه کارشناسان این حوزه معتقدند در همه کشورها زمانی که تولید یک محصول به دلیل فناوری قدیمی متوقف می شود، میزان استفاده و در نتیجه قیمت آن کاهش پیدا می کند اما در ایران برعکس این موضوع رخ می دهد و حتی طرف تقاضا ، برای خرید خودرو در قرعه کشی شرکت می کند یا در «صف» منتظر می ماند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: