bazarnews

کد خبر: ۷۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی از جزییات ارائه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت را اعلام کرد.

علیرضا ماهیار ، با بیان این که اکثر صاحبان سهام عدالت از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، اظهار کرد: هدف مهیا کردن فرصتی برای نگهداری این سهام در عین برخورداری از منافع آن و جلوگیری از فروش زودهنگام سهام عدالت برای مشمولان است.
وی ادامه داد: به همین دلیل طرح ارائه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت پیش بینی شد. طراحی این برنامه ریزی بر مبنای ارتباط بین بازار پول و بازار سرمایه است و سعی شده همه مراحل و ابعاد حقوقی آن به طور کامل دیده شود.
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با تاکید بر این که در مدل سنتی فرد باید به مجموعه سپرده گذاری مرکزی مراجعه و سهام خود را وثیقه می کرد، اظهار کرد: اما برای سهام عدالت سازوکار کاملا الکترونیکی و برخط دیده شده و فرد یا وثیقه گذار از طریق درگاه الکترونیک بانک ها درخواست خود را ارسال می کند و پس از آن سرویس ها و تبادلات اطلاعاتی بین شرکت سپرده گذاری مرکزی و بانک ها برقرار می شود.
ماهیار در ادامه با تاکید بر این که براساس ارزش دارایی سهام عدالت به سهامدار تسهیلات داده می شود، توضیح داد: برخی از بانک ها طرح را در قالب اعطای کارت اعتباری دیده اند و برخی از بانک ها در صدد این هستند که یکی از حساب های مشتری را شارژ کنند و سهامدار بتواند از تسهیلات مربوطه در بانک ها برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: در واقع هر بانکی متناسب با سطح پوشش ریسک یه درصدی از دارایی خود را در قالب اعتبار ارائه می دهد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: