bazarnews

کد خبر: ۸۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
با افتتاح سامانه جدید، سود از طریق شرکت سرمایه گذاری مرکزی به حساب مشتریان واریز می‌شود.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ محمد جواد فرهانیان، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار در خصوص واریز سود شرکت‌های بورسی از طریق سامانه الکترونیکی گفت: هفته گذشته خبر افتتاح سامانه‌ها به طور رسمی توسط ریاست محترم جمهوری اعلام شد.
 
فرهانیان خاطرنشان کرد: همه سرمایه گذاران حتی افرادی که روش غیرمستقیم دریافت سود را انتخاب کرده اند، برای منتفع شدن از منافع سامانه‌ها باید عضو سامانه سجام شوند که به شرط ثبت اطلاعات حساب بانکی و اعتبارسنجی، سود سهام به حساب شان واریز می‌شود.

وی افزود: 34 شرکت‌ ناشر بورس که سهام عدالت را پشتیبانی می‌کنند، با شرکت سرمایه گذاری قرارداد منعقد کرده و به محض واریز سود برای شرکت سرمایه گذاری، این پول از طریق سامانه سجام به شماره شبای مشتریان واریز می‌شود. در روش غیرمستقیم سود به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی واریز می‌شود.

فرهانیان اضافه کرد: در گذشته، تمام سود در سازمان خصوصی سازی تجمیع می‌شد و این سازمان پول سود را در یک نوبت بین متقاضیان توزیع می‌کرد. اما از هفته قبل طبق قرارداد‌ جدید پیش می‌رویم و شرکت‌های ناشر و سرمایه گذاری این واریز را انجام می‌دهند. حتی ممکن است تاریخ برگزاری مجمع و واریز سود شرکت‌های ناشر باهم متفاوت باشد.

وی در پایان تاکید کرد: قبل از افتتاح این سامانه با مشکل توزیع سود در بازار مواجه بودیم. به عنوان نمونه، سهامدار یک شرکت صنعتی باید به آن شرکت مراجعه و سود دریافت می‌نمود، اما اکنون با افتتاح سامانه جدید، سود از طریق شرکت سرمایه گذاری مرکزی به حساب مشتریان واریز می‌شود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: