bazarnews

کد خبر: ۸۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
معاون امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از سال ۹۶ تاکنون ۱ میلیارد دلار از حجم قاچاق پوشاک کاهش یافته است که از جمله دلایل این کاهش، می‌توان به اجرای طرح شناسه کالای پوشاک و طرح برخورد با عرضه پوشاک برند محرز قاچاق در سال‌های گذشته اشاره کرد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: مصطفی پور کاظم شایسته، معاون امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه گروه کالایی پوشاک جز کالاهای ردیف الف مبارزه با قاچاق کالا است گفت: خوشبختانه از سال ۹۶ تاکنون ۱ میلیارد دلار از حجم قاچاق پوشاک کاهش یافته است که از جمله دلایل این کاهش، می‌توان به اجرای طرح شناسه کالای پوشاک و طرح برخورد با عرضه پوشاک برند محرز قاچاق در سال‌های گذشته اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با وجود محدودیت‌های اعمال شده برای مسافرت‌های خارجی بعد از شیوع کرونا در سال جاری، نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار از قاچاق پوشاک که به صورت کالای همراه مسافر و از طریق مناطق آزاد وارد کشور می‌شد نیز کاهش پیدا کرده است.

بر اساس اظهارات معاون امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نزدیک به ۶۰ درصد از فروشگاه‌های متخلف که در سال‌های گذشته مورد برخورد قرار گرفتند، تغییر رفتار داده و در حال حاضر سهم فروشگاه‌های ایرانی افزایش یافته است. وی با تاکید بر این نکته که مقابله در سطح عرضه باید به صورت مستمر انجام بگیرد، گفت: متأسفانه به دلیل شیوع کرونا هنوز موفق به اجرای فاز دوم طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق نشده‌ایم؛ اما مجوزهای لازم برای برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق از ۱۵ آذر صادر شده است که امیدواریم با شروع فاز دوم طرح برخورد با عرضه پوشاک قاچاق، بیش از پیش شاهد کاهش سهم قاچاق پوشاک باشیم.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: