bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
خانم آمنه نادعلی زاده گفت: چک های جدید از تاریخ ۲۰ دی در اختیار مردم قرار می گیرد و این چک ها دارای بارکد، کد صیادی ۱۶ رقمی و تاریخ اعتبار خواهند بود.

خانم آمنه نادعلی زاده معاون اداره نظام پرداخت بانک مرکزی در ارتباط تصویری با استودیو پخش خبر ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما افزود: این طرح به تعویق نیفتاده بلکه بانک مرکزی تصمیم به اجرای تدریجی این طرح دارد و باید فرهنگ سازی انجام شود و زیرساخت ها آماده و مردم بتوانند با سامانه ها ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: زمان های تعیین شده با مجوز قانونی صادر شده است مثلاً برای چک الکترونیک با دستورالعمل بانک مرکزی یک زمان مشخص اعلام شده و همچنین برای راه اندازی سامانه صیاد که نقل و انتقال چک در آن ثبت می شود زمان دو ساله را مد نظر قرار گرفته است.
خانم نادعلی زاده گفت: بانک مرکزی برای اجرای این طرح از زمانی که مد نظر قانون گذار می باشد آماده است، ولی اجرای طرح در سامانه صیاد مستلزم تغییرات در دسته چک ها می باشد تا متفاوت از گذشته شود و مردم نگران چک های قدیمی خود نباشند.
وی با بیان این که سامانه در تاریخ ۲۲ آذر ماه آماده بوده است هم افزود: اپلیکیشن های بانکی هم آماده رونمایی بودند که امروز بانک مرکزی این رونمایی را انجام داده است.
معاون اداره نظام پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد: قرار است چک هایی را در سامانه صیاد ثبت کنیم که تفاوتی با چک های قبلی دارد یعنی روی این چک ها تاریخ اعتبار ثبت می شود و توزیع این چک ها از طریق بانک ها مستلزم زمان خواهد بود و همچنین اطلاع رسانی ها کامل شود و مردم بیشتر آگاه شوند و از تاریخ ۲۰ دی بتوانند چک هایی که از ویژگی های جدید برخوردار هستند و دارای تاریخ اعتبار می باشند را دریافت کنند.

برچسب ها: بانک مرکزی ، چک ، صدور چک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: