bazarnews

کد خبر: ۸۳۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق نظر دولت نهم در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد. فقط بخشی از مردم توانستند سهام عدالت را دریافت کنند و اکثر جمعیت ایران از این سهام جامانده‌اند. امسال در زمان دولت روحانی 60 درصد از سهام عدالت در بازار بورس به دو روش مستقیم و غیر مستقیم آزادسازی شد.

تعداد بسیاری از افراد هنوز نتوانستند سهام عدالت را دریافت کنند. مجلس در تلاش است که تعداد مشمولان سهام عدالت را افزایش دهد.
اکنون 49 میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند البته تعدادی هم علی رغم دارا بودن برگه سهام عدالت به آنها اختصاص نیافته؛ زیرا اطلاعات سیستمی خود را در سامانه سهام عدالت تکمیل نکردند. افراد بسیاری جویای ثبت نام این سهام  هستند اما به دلیل انتشار اخبار مختلف در زمان ثبت نام در سردرگمی به سر می‌برند.
ظاهرا مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی در تاریخ شهریور ماه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده تا مشمولان را شناسایی کنند و با گذشت 4 ماه احتمالا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ بهمن ماه مشمولان جدید سهام عدالت را اعلام می کنند.
با توجه به افزایش تورم، گرانی و آسیب‌های اقتصادی به دلیل گسترش کرونا؛ اکثر مردم خود را مشمول سهام عدالت می دانند. مسئولان ذی‌ربط اعلام کردند که سهام عدالت فقط مختص روستاییان، کمیته امداد و خانوارهایی که کمتر از 5 میلیون تومان درآمد دارند می توانند سهام عدالت دریافت کنند.
مشمولان جدید سهام عدالت باید تا بهمن ماه سال جاری تحمل کنند تا از طریق سامانه سهام عدالت و تکمیل اطلاعات خود به جمع سهام‌داران بپیوندند.
ثبت‌نام سهام عدالت چه زمانی است؟

«من نمیدونم بعضی افراد چرا حرص میخورن که چرا امار اضافه میشه اقای محترم بنده یه کارگر ساده فصلی با بچه مریض چه گناهی کردم که از حقم جا موندم»
«به من بدبخت بیچاره هم بدید نه بیمه دارم نه کار درست حسابی»
«اگر می خواهید عدالت رعایت شود باید به همه جاماندگان شش دهک پایین بدید این قولی است که آقای مور ابراهیمی داده بودند»
«من حقوق بگیرم و بازنشسته.کارت حقوقیم بدرد لای جرز میخوره چه برسه سهام عدالت بی عدالت و یارانه.جنابان زندگی در ایران یا زنده بودن بر اساس بی عدالتی هست و خلاص درست شدنی نیست.بازم تیر خلاص.خداحافظ انسان و انسانیت»
«ماکه سهام عدالت نداریم پس کی سایت بازمیشه ماهم ثبت نام کنیم»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
پولهای که از سهام عدالت دریافت کردیم ما با شما تقسیم می کنیم نکران نباشد عزیزان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: