bazarnews

کد خبر: ۸۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به موضوع درخواست اعضای هیات علمی وزارت علوم برای همسان سازی حقوق با اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم پیشنهادی در این زمینه ارائه شد اما بدون هیچ دلیلی در کمیسیون تلفیق به تصویب نرسید.

محمدباقر نوبخت در نهمین گفت وگوی زنده اینستاگرامی خود با ذینفعان لایحه بودجه ۱۴۰۰، بویژه حقوق بگیران دولتی و مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان، که با بیش از ۱۲ هزار کامنت از سوی مخاطبان همراه شده بود؛ گفت: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ موفق به تثبیت نرخ ارز شدیم، نرخ تورم دو رقمی را یک رقمی کردیم و نرخ رشد اقتصادی را مثبت و حتی در یک سال به صورت دو رقمی درآوردیم.
وی با اشاره به اینکه پیش از این افزایش حقوق سنواتی سالانه یک بار اتفاق می افتاد و کم و بیش روال قابل تحملی را ایجاد کرده بود؛ ادامه داد: اما با شرمندگی، سه سال تحریم، محاصره اقتصادی و کاهش شدید منابع ارزی از صد و چند میلیارد دلار به چند میلیارد دلار؛ شرایط اقتصادی سختی را رقم زد. در حال حاضر با همین منابع ارزی محدود کشور را اداره می کنیم. همانطور که شما با قلت منابع، در حال مدیریت هزینه منزل هستید ما هم در نگاهی کلان با همین شرایط در حال اداره کشور هستیم. در این سالها شرایط موجود ایجاب می کند که واقع بینانه تر عمل کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: