bazarnews

کد خبر: ۸۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از منابع آبی در منطقه سیستان، لازم است تا هرچه سریعتر برای مسئله تبخیر آب از چاه نیمه ها چاره اندیشی شود.

حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به احداث بند کمال خان در کشور افغانستان و ممانعت از ورود آب به منطقه سیستان، لازم است تا برای تأمین آب منطقه سیستان چاره اندیشی شود.

وی میزان تبخیر آب از چاه نیمه‌های سیستان را ۲۵۰ سالانه تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: باید با کار کارشناسی این سطح تبخیر در چاه نیمه‌ها را کاهش داد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استحصال آب‌های ژرف و انتقال آب دریای عمان از جمله راهکارهای پیش رو هستند اما حفاظت از منابع آبی موجود هم از اهمیت ویژه ای برخودار است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای کاهش تبخیر از سطح منابع آبی است، تصریح کرد: اگر نیاز است باید کارخانه ساخت پنل در سیستان ایجاد شود تا پنل مورد نیاز در خود منطقه تولید شود.

دهمرده با اشاره به اینکه درختکاری و ایجاد فضای سبز در جوار چاه نیمه‌ها هم می‌تواند راهکاری برای حل این مشکل باشد، گفت: از مسئولان و دولت انتظار داریم که به این مسئله حیاتی به صورت ویژه رسیدگی کنند.

 

مهر/
برچسب ها: دهمرده ، آب ، سیستان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: