bazarnews

کد خبر: ۸۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
معاون جهاد دانشگاهی استان:
معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای کاهش بیکاری استان است.

رحیم بیرانوند ۲۶ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به سهمیه ۱۰۰۰ نفری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در لرستان، اظهار کرد: فاز اول طرح مشاغل خانگی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های رشته‌های این دسته از کسب و کارها در ۱۷ رشته شغلی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فاز دوم طرح آغاز شده که در آن متقاضیان تحت خدمات توانمندسازی جهاد دانشگاهی قرار گرفته و از بسته و کلاس‌های آموزشی رایگان مشاوره شغلی و استعداد سنجی بهره‌مند می‌شوند.

بیرانوند اضافه کرد: در فاز سوم طرح کمک به فروش محصولات تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی از طریق اتصال به برندهای ملی، پشتیبانان استانی، فروشگاه‌های اینترنتی و حضور در بازارچه‌های محلی انجام می‌شود.

معاون فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه مشاغل خانگی از جمله کسب و کارهایی است که با سرمایه اندک و بدون نیاز به فضای فیزیکی قابل توجه از سوی افراد خانواده در منازل و یا فضاهای محدود دیگر به اجرا در می‌آیند، تصریح کرد: هدف از ایجاد این مشاغل درآمدزایی برای افرادی است که به دلایلی مانند کمبود سرمایه یا عدم امکان دوری از خانه نتوانسته‌اند، شاغل شوند.

وی تأکید کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای کاهش بیکاری در لرستان است و در این راستا تاکنون اقدام به شناسایی متقاضیان واجد شرایط کرده‌ایم تا در فازهای بعدی نسبت به توانمندسازی آنان اقدام کنیم.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: