bazarnews

کد خبر: ۸۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
وزیر نیرو گفت: باید پذیرفت که اگرچه وزارت نیرو متولی امر آب و برق در کشور است اما مشکل آب فقط بر عهده یک سازمان نیست و باید تمام قسمت های دخیل در موضوع آب و کم آبی به دنبال پیدا کردن پاسخ مناسب برای حل مسائل باشند.

«رضا اردکانیان» روز دوشنبه در آئین افتتاح «رویداد ملی آب مشهد» که با حضور اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه آب کشور به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش ها کمک می کند تا دیدگاه های مختلف با توجه به مشکلات متفاوت که در کشورمان وجود دارد بررسی شود و اگر پیش از این راهکارهایی به صورت علمی یا بومی در این رابطه اجرایی شده است به اشتراک گذاشته تا باعث افزایش آگاهی شود.
وی افزود: دانشگاه به عنوان بخشی علمی که می تواند در سیاست گذاری های علمی وارد شود، می تواند در بررسی نتایج به دست آمده تاثیر گذار باشد. وضعیت کشور به گونه ای است که بیشتر مناطق ایران در نواحی گرم و خشک قرار دارد و بر این اساس باید دیدگاه های مختلف متخصصان این حوزه جمع آوری و بررسی شود و سعی بر این است که مشکل کم آبیاری و مدیریت آب های نامتعارف در کشاورزی، صنعت و پارامترهای دیگر، متناسب با شرایط مناطق باشد.
اردکانیان اظهار داشت: در دولت دوازدهم در شرایطی کار کردیم که کشور خشک ترین سال آبی در ۵۰ سال اخیر را می گذراند. سال ۹۶ تا ۹۷ خشک ترین سال آبی در ۵۲ سال اخیر در کشور بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: