bazarnews

کد خبر: ۸۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی شده برنج از ارقام مختلف با کیفیت بین کشاورزان گیلانی توزیع می‌شود.

مسعود الماسی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بذر یکی از اساسی‌ترین نهاده‌ها در کشت بوده و به همین جهت بذر گواهی شده بین کشاورزان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: امسال در آستانه سال زراعی آینده 2 هزار و 200 تن بذر گواهی شده برنج از ارقام مختلف هاشمی، گیلانه رش و انام تولید شده و آماده توزیع هستند.

الماسی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاری‌ها در سطح استان نسبت به دریافت بذرها اقدام کنند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بذر گوای شده به‌دلیل خلوص بالا دارای یکنواختی در هنگام برداشت محصول بوده و موجب افزایش کمی و کیفی محصول می‌شود.

الماسی عنوان داشت: امسال برای کمک به کشاورزان در تهیه نهاده‌های کشاورزی«کشاورز کارت» توسط دولت تدوین شده است.

 وی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی«کشاورز کارت» که یک تسهیلات ارزان قیمت برای دریافت کود و بذر هست را دریافت کنند.

الماسی با بیان اینکه کود یکی از نهاده‌های مهم در کشاورزی است بیان کرد: امسال در راستای تأمین کود گیلان تلاش‌های زیادی برای دریافت کود از پتروشیمی‌های تولید کود در سراسر کشور صورت گرفته است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: سالیانه حدود 70 هزار تن کود در گیلان مصرف می‌شود که تا امروز حدود 23 هزار تن کود تأمین شده و 17 هزار تن توزیع شده است.

وی افزود: در شرایط تحریم شاهد افزایش قیمت در بحث کودها هستیم اما کشاورز کارت می‌تواند راه خوبی برای ارائه تسهیلات و بهره‌مندی از کودها باشد.

تسنیم/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: