bazarnews

کد خبر: ۸۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همزمان با بهار ۱۴۰۰ بیش از هفت هزار هکتار از باغات و مزارع این استان زیر پوشش طرح‌های پیش‌آگاهی و شبکه مراقبت قرار می‌گیرد.

فریدون حامدی روز یکشنبه در گفت  و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بهار سال ۱۴۰۰ پروژه‌های پیش آگاهی و شبکه مراقبت بهاره در راستای کنترل ۲ آفت مهم باغات اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای کنترل  آفت کرم سیب و کرم خوشه خوار انگور، با هدف تعیین زمان دقیق مبارزه شیمیایی و اعلام به باغداران استان، این پروژه توسط کلینیک های گیاه‌پزشکی برگزیده استان در شهرستان های سنندج ، سقز، کامیاران و قروه به مرحله اجرا در می آید.

حامدی یادآور شد: همگام با اجرای پروژه پیش آگاهی آفات کرم سیب و خوشه خوار انگور، برنامه مدیریت تلفیقی آفات در محصولات سبزی و صیفی استان با هدف ارتقای سلامت محصولات دارای مصرف تازه خوری، افزایش دانش و آگاهی کشاورزان با روش های مدیریت تلفیقی آفات و کاهش مصرف سموم شیمیایی این برنامه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح بیش از هفت هزار هکتار از محصولات خیار، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سبزیجات برگی ، محصولات باغی و محصولات گلخانه‌ای با نظارت ۲۵ کارشناسان رشته گیاهپزشکی بخش خصوصی تحت زیر پوشش قرار می‌گیرد.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است که سالانه ۴۰۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: