bazarnews

کد خبر: ۸۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
سخنگوی وزارت خارجه گفت: از چند ماه قبل گفتگو‌ها و رایزنی‌هایی بین بانک مرکزی ایران و طرف‌های عراقی در ارتباط با مسیر‌های پرداختی دیون صورت گرفته است که برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده است.

گروه بین الملل بازارنیوز؛ سعید خطیب زاده صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین روند وضعیت بدهی عراق به ایران و انتشار برخی از اخبار مبنی بر آزادسازی بخشی از این پول ها گفت: عراق همواره تلاش کرده که دیون خود را به ایران بپردازد. البته برخی از موانع از جمله موانع تحریمی که از سوی آمریکا اعمال شده وجود دارد.

وی ادامه داد: از چند ماه قبل گفت وگو ها و رایزنی هایی بین بانک مرکزی ایران و  طرف های عراقی در ارتباط با مسیرهای پرداختی این دیون صورت گرفته است که برخی از آن ها به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه این رایزنی ها و گفت وگوها در مسیر خود ادامه دارد، تصریح کرد: پیشرفت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در برخی از اخبار مطرح شده که حدود سه میلیارد دلار از بدهی های عراق و کره جنوبی به ایران در حال آزاد شدن است، گفت: در خصوص آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی ما هنوز اقدام عملی از سوی دولت این کشور مشاهده نکرده ایم. صحبت به اندازه کافی در این زمینه صورت گرفته است و ما منتظر اقدام عملی از سوی کره در این زمینه هستیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: