bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
وریا رحیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران گفت:امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در اراضی این شهرستان ۳۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال صنوبر ریشه‌ای بین کشاورزان و باغداران از سوی منابع طبیعی و آبخیز داری توزیع شده است.

او اضافه کرد: این میزان نهال بین ۲۵ بهره بردار متقاضی شهرستان توزیع شده و پیش بینی می‌شود آنان این نهال‌ها را حدود ۲۳ هکتار از اراضی شهرستان غرس کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران افزود: طرح توسعه زراعت چوب در سال جاری برای استفاده حداکثری از منابع و ظرفیت‌های بومی برای توسعه اقتصادی در سال جهش تولید و نیز با توجه به شرایط مناسب اقلیمی اجرا می‌شود.

او یادآور شد: توسعه زراعت چوب، علاوه بر حفاظت از آب و خاک، موجب تثبیت خاک، تامین مواد اولیه کارخانه‌ها، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهره‌برداری از زمین‌های شیب‌دار، حفظ محیط زیست و جلوگیری از افزایش ریزگرد‌ها می‌شود.

پاییز و زمستان امسال غرس ۹۰۰ هزار اصله نهال شامل ۷۰۰ هزار اصله ویژه زراعت چوب و ۲۰۰ هزار اصله ویژه اجرای طرح ۹*۹۹ در کردستان آغاز شده است

شهرستان کامیاران دارای ۲۰۵ هزار هکتار مساحت است که ۱۸۵ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت آن شامل اراضی کشاورزی و ملی است، ۱۱۴ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را مراتع درجه یک تا سه و ۳۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: