bazarnews

کد خبر: ۹۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اعلام‌ کرد که بازارچه‌های مله خورد، خانم شیخان و سیرانبند درحال فعالیت هستند و این موضوع می‌تواند کولبری را سامان دهد.

خالد جعفری ظهر امروز دوشنبه (۲۵ اسفند ماه) در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان اظهار کرد که بازارچه های مرزی ارتباط مستقیمی با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی دارد و از رو تلاش کردیم بازارچه های مرزی موقت را راه اندازی کرده تا بحث صادرات و واردات و کولبری ساماندهی شوند.
وی افزود: بازارچه های ملخورد، خانم شیخان و سیرانبند در حال حاضر فعال شده و تا امروز حدود 2 میلیون دلار کالا از طریق این بازارچه ها وارد کشور شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح‌ کرد که روز گذشته اولین قطعه گمرکی در بازارچه مرزی با همکاری دستگاه‌های مربوطه وارد کشور شد که این موضوع می‌تواند کولبری را ساماندهی کند.
وی ادامه داد که صادرات ریالی به کشورهای عراق و افغانستان یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان کردستان است که امیدواریم مرتفع شود.
جعفری خاطرنشان کرد که با آخرین اطلاع سرکنسول، حکومت اقلیم کردستان اقدامات راه اندازی را در مرز سیرانبند انجام داده است.
وی یادآور شد که کسانی که کارت مرزنشینی دارند می‌توانند واردات را از بازارچه‌های مرزی انجام دهند و رونق اقتصادی کردستان را تسریع بخشند.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: