bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کمبود مرغ در شامگاه روز باید مورد بررسی قرار گیرد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر جوجه‌ریزی در استان زنجان رو به رشد بوده و مشکلی در خصوص نهاده‌های دامی در استان نداریم. بیش از دو برابر نیاز استان تولید گوشت مرغ در استان افزایش یافته و تولید گوشت مرغ هم در استان نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

وی از توزیع بیش از ۱۱۰ تن گوشت مرغ منجمد در زنجان خبر داد و گفت: در همه فروشگاه‌ها گوشت مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و طی روزهای آینده هم بیش از ۴۰ تن گوشت قرمز منجمد هر کیلوگرم ۷۷ هزار تومان به مباشران تحویل شده است.

این مسئول ادامه داد: به صورت میانگین روزانه ۱۷۳ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌ها برای کشتار ارسال شده و قریب به ۹۰ تن مرغ گرم در استان توزیع می‌شود که بیش از دو برابر نیاز استان است.

تاراسی با بیان اینکه نهاده‌های دامی جو، گندم و ذرت و سویا به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به میزان مورد نیاز بخش تقاضا، پیش‌بینی تولید مرغ برای مصرف مردم در نظر گرفته شده، به ‌طوری ‌که این پیش‌بینی برای تامین نیاز مردم در عید نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های واصله با وجود تامین بیش از نیاز مرغ، هنوز هم صف وجود دارد و حتی در ساعت‌های بعد از ظهر مرغ گرم در فروشگاه‌ها وجود ندارد، یادآور شد: این مسئله باید با همکاری سازمان صمت مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها: مرغ ، خرید مرغ ، کمبود مرغ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: