bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با رد تهیه نخل‌های بلوارهای اهواز از نخلستان‌ کوت عبدالله، گفت: قطعاً به این حجمی که نخل در اهواز کاشته شد اگر از نخلستان‌های ما برداشت شده بود، متوجه می‌شدیم.

جبار حمادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با رد تهیه نخل‌های بلوارهای اهواز از نخلستان‌ کوت عبدالله، اظهار کرد: بازرسان اداره جهاد کشاورزی به صورت مستمر گشت نظارت بر نخلستان‌ها را انجام می‌دهند تا کنون به چنین چیزی برخورد نکرد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه شکل نخل‌های کاشته شده در بلوارهای اهواز با نخیلات کوت عبدالله تفاوت دارد، افزود: قطعاً به این حجمی که نخل در اهواز کاشته شد اگر از نخلستان‌های ما تهیه شده بود ما متوجه می‌شدیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: در کوت عبدالله اگر بنا بر فروش نخل است فقط پاجوش نخل فروخته می‌شود نخل مادر به هیچ عنوان فروخته نمی‌شود و باغداران در حال توسعه باغات خود هستند.

حمادی با اشاره به وجود 2 هزارو800 هکتار نخلستان در کوت عبدالله، بیان کرد: از این میزان مساحت حدود یک هزارو 650 هکتار نخل بارده و مابقی جوان، نر و... هستند و سالانه بین 600 تا 700 هکتار در حال توسعه نخلستان هستیم.

وی با بیان اینکه نخل‌های ما جوان وشاد هستند، عنوان کرد: به صورت میانگین و علمی در هر هکتار از نخلستان‌های ما 156 نفر نخل وجود دارد.

حمادی با تاکید بر ارزش و جایگاه نخل در بین نخلداران، گفت: برای نخلداران منطفه نخل عضوی از خانواده است و به راحتی از آن نمی‌گذرند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: