bazarnews

کد خبر: ۹۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کارخانه آرد نگین زاگرس با تولید سالانه ۵۸ هزار تن آرد گندم توانسته برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند که این طرح نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسوولین به منظور توسعه بیشتر و صادرات است.

 کارخانه آرد نگین زاگرس واقع در بخش صالح‌آباد یکی از همین صنایع موفق استان است که در سال ۱۳۹۹ با حضور معاون وزیر صمت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 این کارخانه از زمان کلنگ زنی تا زمان افتتاح به دست توانمند تلاشگران و با همت فرزندان همین استان انجام شده است و سالانه 58 هزار تن آرد سالم تولید می‌کند.

نقش کارخانجات و صنایع در چرخه‌های تولید این استان حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد توسعه و اشتغالزایی شود این کارخانه توانسته برای ۴۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

گندم مازاد تولید استان را می‌توان به آرد با کیفیت تبدیل کرده و به پایتخت کشور ارسال کند که با این کار هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم گندم خام از استان خارج نمی‌شود و سود حاصله در استان سرمایه گذاری می‌شود.

مسوولین بایستی از بوروکراسی اداری جلوگیری کرده و با توجه بیشتر به اخذ سهمیه گندم نیمه یارانه‌ای کارخانجات آرد استان و همچنین تعادل در توزیع سهمیه‌ها تزریق تسهیلات به طرح‌های اشتغال زایی و الزام بانک‌ها به تسریع در پرداخت تسهیلات، به اشتغالزایی کمک کنند.

احداث کارخانه در سال ۱۳۹۹

منصورحیدربیگی مدیر عامل کارخانه آرد نگین زاگرس گفت: این شرکت در زمینه‌ی تولید آرد گندم در بخش صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۱۳۹۹ با ۴۵۰۰ مزیت بناه و در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع راه اندازی شد و دارای خط تولید تمام اتوماتیک plc تکنولوژی آلمان تحت لیسانس اینتر میلینگ ترکیه است.

وی افزود: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۵۸ هزار تن آرد گندم را دارد و با بهره برداری از این طرح صنعتی با سرمایه گذاری معادل بر ۲۴۰ میلیارد ریال و ۱/۱ میلیون یورو برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مدیر عامل کارخانه آرد نگین زاگرس گفت: تعداد ۲۰ نفر از افراد باتحصیلات کارشناسی و بالاتر و تعداد ۱۵ نفر با تحصیلات دیپلم و تعداد ۱۰ نفر با تحصیلات سیکل در این کارخانه مشغول به کار هستند.

 وی ادامه داد: در این کارخانه 5 نوع آرد گندم شامل سنگک، لواش، بربری، ستاره و نول تولید می‌شود و همچنین سطح کیفی آرد تولیدی با آرد روز اروپا برابری می‌کند و توان صادرات به کشور عراق و رقابت با آرد ترکیه را هم دارد.

حیدربیگی گفت: این کارخانه دارای سیستم ۷ فیلتره بوده و به عنوان کارخانه سبز هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی ندارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: