bazarnews

کد خبر: ۹۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد که از آغاز طرح تحویل گوشت مرغ به ستاد تنظیم بازار با نرخ مصوب، تولید کنندگان این شهرستان ۸۶ درصد تعهد استان البرزبه ستاد تنظیم بازار را تامین محقق کردند.

علی اکبر الماسی نوکیانی  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از زمان شروع تحویل گوشت مرغ  از سوم اسفند ماه سال ۹۹ تاکنون با حضور دائمی در کشتارگاه های طیور و بازدیدهای مستمر و مشترک با ادارات تعزیرات حکومتی،  صنعت ، معدن و تجارت و دامپزشکی ساوجبلاغ ، ۴۰۰ تن گوشت مرغ  به ستاد تنظیم بازار با قیمت مصوب تحویل شده است. 
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ بیشترین سهم تامین تعهد مرغ گرم استان البرز را به خود اختصاص داده است،افزود:  ۶۱ درصد تعهد استان البرز در تامین گوشت مرغ مربوط به شهرستان ساوجبلاغ بوده که از این  ۶۱ درصد ۸۶ درصدآن تاکنون محقق شده است.
وی با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌، تلاش بر افزایش تولید  و تامین گوشت سفید در شهرستان ساوجبلاغ است، تصریح کرد: میزان تحویل مرغ بر اساس واحدهای مرغداری که به وزن مطلوب رسیده‌اند بوده و با هماهنگی لازم برای تامین نیاز مردم بلافاصله روانه کشتارگاه می کنیم.
الماسی نوکیانی افزود: در زمان حاضر مرغ های حدود پنج واحد مرغداری در حد وزن مطلوب هستند که به زودی بیش از ۲۰۰ تن گوشت مرغ گرم تولیدی  این مرغداری‌ها، برای فروش با قیمت مصوب تحویل ستاد تنظیم بازار می شود.
وی افزود: در عین حال بررسی و بازدیدهای ما از مرغداری ها تداوم دارد و در جریان بازدیدی که به تازگی  از یک واحد مرغ گوشتی داشتیم که بنا به دلایلی به اداره تعزیرات معرفی شد و در صورت ثابت شدن دلایل آنان مبنی بر  بروز بیماری و دیدن خسارت و غیره از میزان تعهد آنها کاسته خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ افزود: این مدیریت همچنین نسبت به نظارت خود از واحد های مرغداری و  کشتارگاه ها ادامه می‌دهد و با قاطعیت و تلاش شبانه روزی از خروج گوشت مرغ از استان جلوگیری می کند. 
وی گفت: ظرفیت تولید مرغ در واحدهای طیور ساوجبلاغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است که امسال این ظرفیت تکمیل می شود.

وی افزود:  سعی و تلاشمان بر این است تا از سودجویی‌ها در این بازار نیز با همراهی ستاد تنظیم بازار و همچنین اداره صنعت، معدن و تجارت جلوگیری کنیم.
الماسی نوکیانی گفت: اکنون وظیفه مهم جهاد کشاورزی  تمرکز بر روی تولید مواد پروتئینی به ویژه گوشت سفید و قرمز است.
وی خاطر نشان کرد: قطعاً در کنار حمایت از تولیدکننده ما نیز به نوبه خود با تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها و دامپروری‌ها سعی می‌کنیم از مصرف‌کنندگان حمایت کرده و قیمت را متناسب با عرضه و تقاضا به شرایط متعادل برسانیم.

برچسب ها: مرغ ، ساوجبلاغ ، تعهد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: