bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
شهر آوه در ۲۰ کیلومتری جنوب شهر ساوه واقع شده و از کانون های دامداری، گلخانه ای و کشاورزی شهرستان ساوه محسوب می شود که جمعیتی حدود پنج هزار نفر را در خود جای داده است.

اغلب مردم ساکن این شهر و روستاهای اطراف از راه پرورش دام، باغداری، کشاورزی و وجود واحدهای گلخانه ای امرار معاش می کنند اما مدتی بود که شماری از اراذل و اوباش با اقداماتی مانند فروش مواد مخدر، نزاع های گروهی و توزیع مشروبات الکلی کام ساکنان این شهر را تلخ کرده بودند و مردم و امام جمعه این شهر درخواست اکید داشتند که از تحرکات این افراد جلوگیری شود.

بیم رفتن فرزندان و جوانان به سمت و سوی مواد مخدر و هیولای اعتیاد و همچنین وجود فضای ناامنی به واسطه دعواهای دسته جمعی اراذل و اوباش باعث شد تا نیروی انتظامی با حمایت شورای تامین شهرستان ساوه در راستای وظایف ذاتی خود به این موضوع ورود کند و در عملیاتی موفق فضای شهر را از وجود چنین افرادی پاکسازی کند که این اقدام روز گذشته باعث دلگرمی و قدردانی مردم شد و امام جمعه آوه نیز به نیابت از شهروندان در گفت و گو با ایرنا از تلاش سبزپوشان اعلام رضایت و تشکر نماید.  

در همین رابطه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه به ایرنا، گفت: پیرو درخواست‌های مردم آوه مبنی بر مزاحمت اراذل و اوباش و همچنین فعالیت باند توزیع مواد مخدر در این شهر بررسی‌های اطلاعاتی و فنی مساله در دستور کار ناجا قرار گرفت.
سرهنگ «علی‌اکبر عیسی‌آبادی» ادامه داد: افراد مدنظر و مخفیگاه آنها شناسایی و با اخذ دستور دادستانی و اقدام واحدهای انتظامی، اطلاعاتی، یگان و پشتیبانی طرح به مرحله اجرا درآمد.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه، در عملیات پلیس ۱۰ نفر از اراذل و اوباش که در زمینه های توزیع مواد مخدر، تجهیزات دریافت ماهواره و مشروبات الکلی فعالیت می کردند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: اقلام قابل توجهی از قبیل مشروبات الکی، مواد مخدر و تعدادی تجهیزات دریافت ماهواره از مخفیگاه این افراد کشف و توقیف شد.
سرهنگ عیسی‌آبادی ادامه داد: پنج نفر از این اراذل و اوباش از توزیع کنندگان مواد مخدر بودند که مقدار قابل توجهی مواد مخدر نیز در این عملیات کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح مبارزه با اراذل و اوباش با هدف تامین کامل آسایش و رفاه مردم ادامه دارد، گفت: طرح های نیروی انتظامی نه تنها در آوه بلکه در سراسر شهرستان ساوه در حال اجرا است و بدون اغماض و با قاطعیت با مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد خواهیم کرد.
امام جمعه شهر آوه نیز ضمن تشکر از نیروی انتظامی در زمینه دستگیری اراذل و اوباش گفت: یکی از معضلات جدی این شهر ناامنی های اجتماعی به واسطه فعالیت فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی است و اهالی از این مساله هراس دارند که مبادا جوانان و فرزندان شان به سمت اعتیاد بروند.
حجت‌الاسلام «محمدجواد نکویی ماهانی» بیان کرد: طرح عملیاتی نیروی انتظامی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اقدامی پسندیده و مطلوب بود و تعدادی از اراذل و اوباش در این راستا دستگیر شدند.
نکویی ماهانی، تامین امنیت جامعه را یکی از انتظارات طبیعی مردم از پلیس عنوان کرد و گفت: در ماههای گذشته نیروی انتظامی به صورت جدی پیگیر درخواست های مردمی برای مقابله با اراذل و اوباش بود.

وی گفت: بعد از اینکه پاسگاه آوه به کلانتری ارتقا یافت ئضعیت برقراری امنیت روند بهتری یافته و مردم این شهر قدردان زحمات سبزپوشان نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت هستند.  

شهرستان ساوه با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و نوبران و همچنین چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه است و حدود ۳۵ درصد از جمعیت نیز در بیش از ۲۱۰ روستا زندگی می کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: