bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:‌ تولید گوشت مرغ در این استان در روزهای اخیر بیش از روزهای معمولی سال بوده است، به طور مشخص، شامگاه جمعه تولید یک و نیم برابر شده است، اما همچنان مشکل کمبود در بازار احساس می‌شود و مشخص نیست این تولیدات به کجا می رود؟

صمد رنجبری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و در پاسخ به چرایی دلیل وجود مشکل در بازار گوشت مرغ گفت: شامگاه جمعه سوم اردیبهشت‌ماه جاری، ۶۳۷ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های سراسر استان تولید و روانه بازار شده است.

وی ادامه داد: نیاز معمولی بازار گوشت مرغ در سطح استان فارس به صورت روزانه بین ۳۵۰ تا حداکثر ۴۰۰ تن بوده است که شامگاه جمعه بیش از یک و نیم برابر متوسط مصرف،گوشت مرغ در استان کشتار و روانه بازار شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شامگاه پنجشنبه نیز ۴۲۳ تن مرغ در استان کشتار شده است.

وی با بیان اینکه عطشی در بازار مرغ استان فارس ایجاد شده است، افزود: ابتدای هفته گذشته واقعا مشکل کمبود مرغ به دلیل مقاومت واسطه‌ها و دلالان در برابر رعایت نرخ مصوب وجود داشت که با تدابیر انجام شده این مشکل از اواسط هفته گذشته بر طرف و مرغ به اندازه نیاز روانه بازار شد.

رنجبری اظهار داشت: به دلیل وجود این نابسامانی چندروزه درابتدای هفته گذشته تلاطمی در این بازار ایجاد شده که به مرور با افزایش تولید در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

گوشت مرغ تولیدی در فارس کجا می رود؟

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره دلیل کمبود مرغ در بازار علیرغم افزایش تولید گفت: مرغ کشتار شده در کشتارگاه های استان قطعا روانه بازار می شود اما اینکه این محصول روانه کدام بازار می شود مشخص نیست.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: عطشی در بازار مرغ استان شامل واحدهای صنعتی،فست فود و رستورانها وجود دارد و تا این واحدها اشباع نشود ممکن است تلاطم در این بازار ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا ممکن است گوشت تولیدی توسط واسطه و دلال ها روانه بازارهای خارج استان و یا اخلالی توسط این گروه در بازار صورت گرفته باشد؟ گفت: اخلال در بازار وجود دارد و اگر اختلالی در این خصوص وجود نداشت باتوجه به افزایش چشمگیر کشتار در روزهای اخیر باید عرضه و تقاضا اکنون متناسب می شد که هنوز نشده و بروز این وضعیت عجیب است؟

رنجبری با اشاره به این مطلب که احتمال وجود اختلال توسط دلالان و سوء استفاده گران بازار مرغ وجود دارد گفت: این درخواست وجود دارد که دستگاه های نظارتی و امنیتی به این موضوع ورود کنند تا شرایط بهبود پیدا کند.

وی تاکید کرد: با افزایش چشمگیر تولید گوشت مرغ در استان فارس، اکنون نباید مشکلی در این بازار وجود داشته باشد.

رنجبری قیمت مصوب عرضه گوشت مرغ گرم را در سطح بازار ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کنندگان عنوان کرد و گفت: قیمت گوشت مرغ در ماه های گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده بود که در روزهای اخیر به دلیل منطقی شدن این قیمت به نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

او قیمت مصوب کنونی را منطقی و قابل قبول دانست و افزود: تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت مرغ در سطح استان فارس موظف به رعایت نرخ مصوب هستند و در غیر اینصورت با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه قیمت مصوب مرغ منجمد را در سطح بازار استان فارس ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان کرد.

بنا بر گزارش خبرنگاران ایرنا، فروشگاه‌های عرضه کننده مرغ گرم در شیراز در مناطق مختلف این شهر همچون بلوار نصر، بلوار رحمت، پاسداران و شهرک گلستان در روز شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه، محصولی برای عرضه نداشتند.

ایرنا/

برچسب ها: مرغ ، فارس ، تولید مرغ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: