bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه استان در مستندسازی املاک در رتبه پنجم کشور قرار دارد، گفت: حدود 75 درصد از املاک آموزش و پرورش دارای سند مالکیت است.

رشید قربانی دوشنبه شب در نشست مشترک شورای معاونین استان و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و مشارکت مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک کردستان با آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های مشترک و مستندسازی املاک، اظهار کرد: خوشبختانه کردستان در تحصیل اسناد، استان پنجم کشور بوده و  75درصد املاک مستندسازی شده که از این لحاظ از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان کشوری بر بلاتکلیف نماندن املاک آموزش و پرورش تاکید دارند؛ تصریح کرد: این اموال متعلق به مردم و دولت است و باید تلاش کرد که وضعیت مالکیت این املاک مشخص شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در طول دو ماه گذشته با حمایت این دستگاه‌ها و تلاش مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، 240 مورد تحصیل اسناد داشتیم و اکنون 500 مورد برای تبدیل اسناد به تک برگی در دست اقدام است.

قربانی در خصوص شکایت با موضوع املاک در آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: تاکنون 100 مورد شکایت وجود داشته است که  90 مورد با رضایت طرفین مختومه شده و ده مورد دیگر نیز در حال پیگیری است.

 وی گزارشی از تداوم جریان آموزش در ایام کرونا ارائه کرد و خاطر نشان کرد: در زیست بوم جدید همه معلمان در شرایط کرونایی تلاش کرده‌اند و مدارس روستایی به صورت تمام وقت و نیمه وقت فعال بوده است و خوشبختانه امسال مدارس روستایی پیشتازتر از مدارس شهری بوده‌اند و عدالت آموزشی در مدارس روستایی به نفع آنها بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از همراهی و مساعدت استاندار کردستان که در ستاد کرونا همیشه توجه خاصی به آموزش و پرورش داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد و گفت: اگر همراهی ایشان برای برگزاری حضوری کلاس در مدارس روستایی نبود قطعا دانش آموزان روستایی با مشکلاتی مواجه می‌شدند.

 قربانی با بیان اینکه در کردستان حدود 400 روستا خط اینترنت ندارد؛ گفت: این مدارس اکثرا به صورت حضوری فعالیت های آموزشی خود را ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه در میزان دسترسی و پوشش دانش آموزان به شبکه شاد جزو استان های برتر کشور بودیم؛ خاطرنشان کرد: 82 درصد دانش آموزان استان در شبکه شاد حضور داشتند و براساس اطلس آموزشی تدوین شده تلاش بر این بود که هیچ دانش آموزی بلاتکلیف نباشد و باید در فعالیت های آموزشی حضور پیدا کند.

قربانی با بیان اینکه بیشترین تاکید آموزش و پرورش کردستان بر حضور دانش آموزان در برنامه شاد و یا در صورت امکان آموزش حضوری بوده است؛ گفت: برنامه تلویزیون و بسته های آموزشی در اولویت های بعدی قرار داشت .

این مقام مسئول ادامه داد: همکاران ما در تولید محتوا و تهیه بسته‌های آموزشی و کمک آموزشی بسیار زحمت کشیدند که به سهم خود از تلاش و زحمت همه همکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: امسال همچنین در حوزه تربیت بدنی و پرورشی اقدامات خوبی انجام شد و در حوزه سواد آموزی نیز با تهیه محتوای الکترونیکی، این محتوا برای کل کشور مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: در این استان باتوجه به پیشینه فرهنگی بودن آن، علی رغم محرومیت‌های اقتصادی، اقدامات موثری در حوزه آموزش و پرورش در سطح کشوری انجام شده است و در بسیاری از شاخص‌ها مثل نانو، زیست فناوری، عرصه‌های علمی، پرورشی و ورزشی جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی گفت: در پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی استان کردستان علیرغم وضعیت کرونا جزو استان‌های پیشتاز  کشور بوده و در سایر دوره‌ها نیز وضعیت مطلوبی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به توافق وزیر آموزش و پرورش با وزیر مسکن، راه و شهرسازی گفت: در استان کردستان نیز برای فرهنگیان فاقد مسکن اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی است که به تنهایی قادر به انجام کارهای خود نخواهد بود، بر تعامل و همراهی همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با آموزش و پرروش تاکید کرد.

قربانی با بیان اینکه استانداری کردستان و سازمان مدیریت و سازمان نوسازی مدارس کشور تعهد کرده‌اند که مبلغ 100 میلیارد تومان برای ساخت مدارس در آموزش و پرورش اختصاص دهند؛ گفت: تاکنون از این میزان، مبلغ  25 میلیارد تومان اجرایی شده و مقرر شده است 360 کلاس حادثه خیز ظرف دو سال شناسایی و جایگزین شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات معلمان، مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش در ایام کرونایی تقدیر و تشکر کرد و گفت: اگر تلاش و زحمت این عزیزان نمی‌بود، این نتایج درخشان در کردستان حاصل نمی‌شد.

قربانی افزود: خوشبختانه امتحانات حضوری دانش‌آموزان در بهترین وضعیت و در نهایت سلامت در حال برگزاری است و در بازدید از حوزه‌های امتحانی تمامی نکات و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود.

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: