bazarnews

کد خبر: ۹۳۹۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
شاید شمایی که صاحب خودرو هستید و در شهر تهران نیز سکونت دارید، نمی‌دانید که اگر زمانی خودروی‌تان خراب شود و به قطعات یدکی اصلی خودروی‌تان نیاز داشته باشید، به کجا مراجعه کنید از خریدتان مطمئن باشید.

می‌خواهیم در این گزارش به شما یک بازار معروف و قدیمی را معرفی کنیم و به شما پیشنهاد کنیم که اگر زمانی چرخ‌های ماشینتان به تعمیرگاه خودرو باز شد و به شما گفتند که فلان قطعه از خودروی‌تان باید تعویض شود، بدانید به بورس و مرکز فروش قطعات خودرو مراجعه کنید و قطعه اصلی خودروی‌تان را از آنجا بخرید.

بورس لوازم یدکی کجاست؟

  • بورس لوازم یدکی خودروهای ایرانی و خارجی

تهرانی‌های خیلی قدیمی، خیابان چراغ گاز یا چراغ برق را به‌خوبی می‌شناسند. یکی از خیابان‌های طولانی و پراهمیت شهر تهران که از آن زمان هم به بورس لوازم یدکی خودرو و همچنین وسایل نقلیه سنگین معروف بود. یک خیابان پر از مغازه‌ها و پاساژهای لوازم یدکی فروشی که میلیون‌ها قطعه لوازم یدکی از این نقطه شهر، به سراسر کشور پخش و توزیع می‌شد.  

اما چرا چراغ برق؟ در زمانی که مردم تهران به دلیل نبود برق، از چراغ‌های نفت‌سوز استفاده می‌کردند، مجبور بودند برای تعمیر چراغ‌های خود به بازار بورس چراغ‌سازی های تهران که در آن زمان به چراغ گاز معروف بود مراجعه کنند. سپس با ورود برق به تهران و احداث اولین کارخانه برق ایران در ابتدای خیابان گاز، رفته‌رفته این خیابان به خیابان برق شهرت یافت که امروزه مرکز اصلی فروش لوازم یدکی در تهران و همچنین کشور است.

 


بیشتر بخوانید:

جریمه ۳۰۰ میلیاردی تولیدکننده لوازم خانگی به دلیل گران‌فروشی+ فیلم


هرچند امروزه در نقشه گوگل و اپلیکیشن‌های مسیریاب، بیشتر به خیابان امیرکبیر شناخته می‌شود، اما به دلیل قدمت چراغ برق و ساکنین قدیمی تهران، همچنان محبوبیت خود را به‌خاطر حضور فروشگاه‌های قطعات و لوازم خودرو از دست نداده و لقب مرکز فروش و بورس لوازم یدکی را حفظ کرده است.

بورس لوازم یدکی کجاست؟

  • خرید مطمئن از فروشگاه‌های تخصصی قطعات و لوازم خودرو

شاید زمانی که از این خیابان گذر می‌کردید یا زمانی که به‌قصد خرید وارد این بازار شده‌اید، دیده باشید که اکثر فروشگاه‌ها در این بازار اقدام به فروش قطعات و لوازم انواع خودروها مشغول هستند و به طور تخصصی روی یک یا دو برند خودرویی فعالیت نمی‌کنند. منظور از فعالیت در زمینه تخصصی این است که علاوه بر قطعات خودروهای ایرانی، به فروش قطعات خودروهای خارجی نیز می‌پردازند. این در حالی است که حضور لوازم چینی و قطعات تایوانی در بازار ما را در خرید از این فروشگاه‌ها کمی نگران می‌کند. قطعاتی که ممکن است به دلیل کیفیت پایین آنها عمر کوتاهی برای خودروهایمان خواهند داشت. جدا از اینکه باعث می‌شود برای خرید قطعه جدید هزینه مجدد برایمان همراه داشته باشد، ممکن است این قطعات تقلبی و کیفیت پایین برای سلامت خودرو و دیگر قطعات فنی نیز خطرناک باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای خرید قطعات خودروی‌تان (ایرانی یا خارجی) به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که به‌صورت تخصصی در فروش قطعات همان خودرو در بازار حضور دارند.

بورس لوازم یدکی کجاست؟

  • کمیاب بودن قطعات خودروهای خارجی یا وارداتی

همان‌طور که گفتیم در این بازار مراکز پخش و فروشگاه‌های قطعات خودروهای ایرانی نیز حضور دارند و می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به خیابان اکباتان، انواع نمایندگی‌های برندهای ایرانی را مشاهده کنید. بی شک این نمایندگی‌های فروش قطعات خودروهای ایرانی را می‌شناسید و می‌دانید برای تأمین قطعات این خودروها به چه نمایندگی‌ای مراجعه کنید. اما روی صحبت ما آن دسته از افرادی هستند که صاحب خودروهای گران‌قیمت وارداتی و خارجی هستند و خرید قطعات یدکی خودروی‌شان از خارج کشور بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.

نگران نباشید! در این بازار پرتردد و شلوغ، فروشگاه‌هایی هستند که به‌صورت تخصصی در فروش قطعات خودروهای خارجی فعالیت می‌کنند. برخی از این فروشگاه‌ها نیز نماینده و پخش‌کننده رسمی برندهای خارجی هستند. شما به‌جای اینکه قطعات یدکی خودروی‌تان را با هزینه بیشتری، از خارج کشور سفارش دهید، می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه‌ها، خریدی مطمئن و به‌صرفه داشته باشید. پاساژ معصومی و کاشانی، بورس لوازم یدکی خودروهای وارداتی در این بازار هستند.

موقعیت پاساژ معصومی در خیابان اکباتان و بین خیابان سعدی و ملت قرار دارد. این پاساژ با 5 طبقه و حدود 130 فروشگاه از پرترددترین نقاط بازار به‌حساب می‌آید. فروشگاه‌هایی که در این پاساژ قرار دارند، همگی در سطح بالایی فعالیت می‌کنند. بیشتر برندهایی که در این بازار به چشم شما می‌خورد، لوازم یدکی نیسان، هیوندای، کیا و میتسوبیشی است. اما چیزی که وجود دارد این است که فقط تعداد انگشت شماری عرضه‌کننده لوازم یدکی کیا هستند. در واقع قطعات جنیون و اصلی کیا را به‌ندرت می‌توانید در فروشگاه‌های این پاساژ و حتی خیابان چراغ برق بیابید.

فروش قطعات ،تجهیزات صنعتی و پتروشیمی

رقیب و رفیق همیشگی کیا، یعنی هیوندای نیز به دلیل پرطرف‌دار بودن خودروهایش در ایران، جزو پرفروش‌ترین قطعات بازار لوازم یدکی به‌حساب می‌آید. عرضه قطعات و لوازم یدکی هیوندای در تهران در گرو تقاضای آن است و همان‌طور که می‌دانید تقاضای این قطعات چه در بازار تهران و چه در شهرستان بسیار بیشتر از سایر قطعات است.

بورس لوازم یدکی کجاست؟

  • فروشگاه تخصصی قطعات و لوازم یدکی الماس پارت

در طبقه اول پاساژ معصومی، فروشگاهی وجود دارد که به‌صورت تخصصی در فروش قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا فعالیت دارد. شرکت الماس پارت که بیش از یک دهه در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای هیوندای فعالیت داشت، سرانجام با افتتاح مرکز پخش قطعات یدکی خودروهای هیوندای وارد بازار شد و فعالیت خود را به‌صورت تخصصی در این زمینه آغاز کرد. الماس پارت با توجه به موفقیتی که در فروش خودروهای هیوندای کسب کرد و تجربه ای که متخصصان آن شرکت در این زمینه به دست آوردند، توانست اولین سرمایه خود یعنی مشتریانش را بدست بیاورد و رضایت آنان را جلب نماید.

در ادامه علاوه بر فروش قطعات یدکی هیوندای، فعالیت بسیار گسترده ای در زمینه تأمین صدرصدی قطعات خودروهای کیا انجام داد. با این حرکت توانست در روزهایی که برند کیا در بازار بورس قطعات خودرو کمیاب شده بود و تقاضای لوازم یدکی این برند در بازار حس می شد، جان تازه ای به بازار قطعات یدکی کیا موتورز در تهران و شهرستان ها ببخشد. همچنین این شرکت با آدرس اینترنتی https://www.almasparts.com/، پایگاهی وسیع و همگام با علم روز دنیا ایجاد کرد تا مشکلاتی که ممکن است برای صاحبان خودروهای وارداتی به خصوص خودروهای هیوندای و کیا پیش بیاید را با ارائه راهکارهایی در خرید لوازم یدکی کیا و هیوندای حل نماید.

امروزه الماس پارت علاوه بر فعالیت در فضای اینترنت و سایت، در شبکه های اجتماعی مانند فعالیت در اینستاگرام، انتشار خبرهای داغ خودرو در توئیتر و انتشار ویدیو معرفی خودروهای هیوندای و کیا در آپارات توانسته علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند. همچنین فعالیت صفحه پینترست الماس پارت با انتشار تصاویر قطعات هیوندای و کیا اطلاعاتی را برای مخاطبین خود منتشر می‌کند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
5
من تجربه خرید از لوازم یدکی الماس پارت رو داشتم. خوب دارن کار میکنن تو بازار و کارشون درسته. موفق باشن انشالا
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
5
خدا رو شکر تا اینجا الماس پارت خیلی خوب کار کرده و خدمات رسانیش واقعا عالی بوده. امیدوارم همینطوری بمونن
رضازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
4
میتونم بطور قطع و یقین بگم الماس پارت از بهترین فروشگاه های لوازم یدکی هیوندای و کیا هست که از اورجینال بودن قطعات و قیمتی که تو بازار ارائه میدن مطمئنم و به همه هم پیشنهاد میکنم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: