bazarnews

کد خبر: ۹۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
رییس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی مصاحبه با بلومبرگ گفته است که مجموعه تحت مدیریت وی در حال بررسی و تصمیم گیری پیرامون چارچوب قانون گذاری منسجم برای بازار رمزارز‌ها است.
گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ به گزارش کوین دسک، گری گنسلر (Gary Gensler) رییس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی مصاحبه با بلومبرگ گفته است که مجموعه تحت مدیریت وی در حال بررسی و تصمیم گیری پیرامون چارچوب قانون گذاری منسجم برای بازار رمزارز‌ها است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که علاقه او به تنظیم گری رمزارز‌ها بدان معنا نیست که رویکرد تقنینی ساده‌ای برای این حوزه اتخاذ خواهد کرد، بلکه بالعکس، رویکردی سختگیرانه در این رابطه خواهد داشت.

پیش‌تر نیز کمینه خدمات امور مالی آمریکا جلسه‌ای با حضور قانون گذاران و گروهی از متخصصان برگزار کرد تا درباره قانونگذاری رمزارز‌ها در آمریکا به گفتگو بپردازند. در خلال این جلسه یکی از اعضای عالی رتبه کمیته خدمات امور مالی آمریکا به نام برد شرمن (Brad sherman) با ایده سرمایه گذاری بر روی رمزارز‌ها به منظور پس انداز برای دوران بازنشستگی موافق نبوده و اظهار داشت که: رمزارز‌ها بسیار پرنوسان هستند. وی همچنین افزود: رمزارز‌ها چیزی هستند که می‌توان روی آن‌ها ریسک کرد، اما بهتر است مردم بر روی بازار بورس سرمایه گذاری کنند تا از شرکت‌های فعال اقتصادی آمریکایی حمایت شود.

اقدامات انجام شده برای قانون گذاری فناوری زنجیره بلوکی و رمزارز‌ها و همچنین کاهش خطرات مرتبط با معامله آنها، موضوعات پیچیده‌ای هستند که قانون گذاران در سرتاسر جهان با آن مواجه هستند.
 
افزایش سختگیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر زیست بوم رمزارز
به عنوان نمونه، در اتحادیه اروپا، دارندگان کیف پول‌ها و صرافی‌های رمزارزی ملزم به به‌کار گیری دقیق استاندارد‌های مبارزه با پولشویی این قلمرو قضایی اعم از مجموعه اقدامات و روش‌های لازم جهت پیشگیری، کشف و گزارش جرم هستند. در اسپانیا نیز رمزارز‌ها مورد تایید هیچ یک از نهاد‌های نظارتی نیستند. بر همین اساس مبادلات رمزارزی تحت شمول حمایت مواد قانونی در این کشور قرار نمی‌گیرند.

بانک مرکزی ایسلند در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که رمزارز‌ها در مجامع رسمی بین المللی به عنوان ارز مورد پذیرش قرار نگرفته اند و بنابراین تبادل آن‌ها در داخل کشور مشمول حکم ممنوعیت است. به موجب قوانین بانک مرکزی ایسلند انجام پرداخت‌های خارجی با استفاده از رمزارز‌ها منعی ندارد.

در چین نیز نهاد‌های دخیل در تنظیم گری بازار پول در این کشور فعالیت تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی در حوزه رمزارز‌ها را ممنوع اعلام کردند. به موجب این اطلاعیه ورود بیت کوین به چرخه پولی کشور ممنوع بوده و بانک‌ها و موسسات مالی از خرید، فروش، نگهداری و ارایه خدمات مبتنی بر رمزارز‌ها منع شده اند. همچنین در ماه‌های اخیر، مقررات سخت گیرانه تری در حوزه استخراج نیز در این کشور وضع شده است.
 
 
پایان پیام/
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: