bazarnews

کد خبر: ۹۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
به دلیل گستردگی مصرف آهن آلات، قیمت آهن و قیمت روز محصولات فولادی مسئله بسیار مهمی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم قیمت تیرآهن، میلگرد و سایر مقاطع برای مصرف‌کننده کالا‌های ساخته شده با این مواد نیز اهمیت دارد. چرا که نوسان قیمت فولاد اولیه به طور مستقیم بر قیمت تمام شده کالا تاثیر می‌گذارد.

به گردش درآمدن چرخ صنعت و پیشرفت خط تولید کارخانه‌ها به تهیه و تامین مواد اولیه مرغوب در بهترین زمان ممکن، وابسته است. در میان فلزات و مواد اولیه آهنی، فولاد و انواع آلیاژهای آن نقش بسزایی در تولید کالاهای مختلف دارند. تولید کوچکترین و ساده‌ترین کالایی که روزمره از آن استفاده می‌کنید مثل قاشق غذاخوری تا لوازم بزرگ و پیچیده‌تری چون خودرو تماما به حضور آلیاژهای فولادی نیازمندند. در نتیجه صنعت فولاد، به عنوان صنعت مادر، بسیار حائز اهمیت است.

قیمت روز محصولات فولادی در بازار آهن چگونه تعیین می‌شود؟

به دلیل گستردگی مصرف آهن آلات، قیمت آهن و قیمت روز محصولات فولادی مسئله بسیار مهمی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم قیمت تیرآهن، میلگرد و سایر مقاطع برای مصرف‌کننده کالاهای ساخته شده با این مواد نیز اهمیت دارد. چرا که نوسان قیمت فولاد اولیه به طور مستقیم بر قیمت تمام شده کالا تاثیر می‌گذارد.

حتما تا به حال با اخبار مبتنی بر افزایش قیمت مسکن و یا خودرو به واسطه نوسان در قیمت فولاد مواجه شده‌اید. چنین خبرهایی مهر تاییدی بر تاثیر افزایش مواد اولیه بر مصرف‌کنندگان آهن آلات است.

برای تهیه انواع و اقسام مقطع‌های فولادی می‌توانید به بازار آهن مراجعه کنید، اما حضور و فعالیت تامین‌کنندگان ایرانی ، در سال‌های اخیر موجب شده تا نیاز به حضور فیزیکی در بازار برای خرید کمتر شود. اعلام قیمت روز فولاد و مقاطع مقاطع، ارائه خدمات حمل و نقل و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها تماما در راستای تحقق این هدف است.

چه عواملی در قیمت گذاری آهن آلات تاثیر دارد؟

در بحث قیمت گذاری یک کالا، قیمت ماده اولیه به شدت تاثیرگذار است. اغلب مقاطع فولادی از شمش به دست می‌آیند. به همین دلیل نوسان قیمت جهانی شمش باعث تحول و دگرگونی بازار آهن آلات خواهد شد.

فرایند تولید که شامل نورد، شکل‌دهی و یا جوشکاری است، همگی به تجهیزات مشخصی نیاز دارند. هزینه تعمیر و تامین انرژی چنین فرایندهایی بدون شک بر قیمت نهایی کالا تاثیر می‌گذارد.

آزمایش‌های کنترل کیفی و سنجش کیفیت هر چه دقیق‌تر باشد، به مطرح شدن برند تولید کننده در بازار کمک می‌کند. به همین خاطر قیمت میلگرد اصفهان با سایر برندهای موجود، متفاوت است.

ماده اولیه، تولید و کیفیت سه پارامتر اساسی در تعیین قیمت مقاطع فولادی محسوب می‌شوند. در کنار این موارد مجموعه‌ای از عوامل به صورت مستقیم و بعضا غیر مستقیم باعث نوسان قیمت آهن آلات در بازار می‌شوند.

عرضه و تقاضا

نیاز گروهی از افراد به کالا، تولید کننده را به سمت تولید سوق می‌دهد. پس همواره در بازار با دو گروه متقاضی و عرضه‌کننده مواجه هستید. برای آنکه بتوان در بازار تعادل ایجاد کرد، باید بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد کرد. به هم خوردن تعادل میان این دو گروه، همواره باعث تغییر در روند قیمت‌ها می‌گردد.

میزان عرضه و تقاضا از جمله اتفاقات رایج  و موثر بازار آهن محسوب می‌شوند. به طور مثال قطع برق کارخانه‌ها در ماه گذشته باعث کم شدن موجودی کالا در بازار آهن شد. همین مورد به افزایش قیمت آهن آلات در آن بازه زمانی دامن زد.

نوسانات دلار

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که از اخبار و حواشی نرخ دلار دور باشد، چرا که بسیاری از قیمت‌ها در بازار وابسته به نرخ روز دلار است. بازار آهن نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت گذاری مقاطع و شمش اولیه به صورت جهانی و بر پایه دلار تعیین می‌شود. به همین خاطر حتی تغییر محسوس در نرخ ارز، می‌تواند باعث شوک به بازار آهن آلات شود.

تاثیر این عامل برای مقاطع ساخته شده با استنلس استیل، از همه بیشتر است. چرا که تمام موجودی استیل کشور با استفاده از واردات تامین می‌شود و دلار مستقیما بر قیمت تمام شده کالاهای وارداتی تاثیر دارد.

بورس کالا

چند سالی است که برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در بازار، بورس کالا تاسیس شده است. کارخانه‌هایی که در بورس کالا حضور دارند، کالای خود به این بازار عرضه می‌کنند تا پس از قیمت‌گذاری منطقی و رقابت بین متقاضیان محصولات فولادی به فروش برسد. پس از مشخص شدن قیمت‌ها در بورس کالا، مقاطع موجود در بازار آزاد تحت تاثیر آن قیمت‌گذاری می‌شوند. به همین دلیل بورس کالا یک عامل بسیار مهم در قیمت‌‌گذاری مقاطع به حساب می‌آید.

قیمت روز محصولات فولادی در بازار آهن چگونه تعیین می‌شود؟

اهمیت آگاهی از قیمت روز مقاطع فولادی

همانگونه که بررسی شد، قیمت‌گذاری مقاطع فولادی در بازار، فرایند پیچیده‌ای دارد و به راحتی قابل تجزیه و تحلیل نیست. اما آنچه در نهایت برای مشتری اهمیت دارد، دسترسی راحت به قیمت روز مقاطع فولادی و آهن آلات  است. آیرومارت با اعلام قیمت روزانه در وبسایت خود به آدرس www.iromart.com تلاش کرده تا دسترسی مشتری به بازار آهن را راحت‌تر کند.

دسترسی سریع و راحت به قیمت تمام مقاطع در کمترین زمان ممکن، بسیار حائز اهمیت است. چرا که سرنوشت اجرای یک پروژه و یا تولید یک کالا با تغییر قیمت‌ها به راحتی دستخوش تغییر و تحول می‌شود.

استعلام قیمت مقاطع فولادی از آیرومارت

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت به عنوان یک فعال حوزه فولاد، اعلام آنلاین قیمت‌ها را امری لازم و ضروری برای شفاف‌سازی فضای معامله برای مشتریان می‌داند بنابراین نرخ روز مقاطع را دائما در وبسایت خود به‌روز رسانی می‌کند. قیمت مقاطع فولادی در بازار به شرح زیر است:

قیمت تیرآهن

بسیاری از برج سازان به دنبال قیمت روز تیرآهن 14 و یا 16 هستند. چرا که این این دو سایز بیشترین مصرف را در حوزه ساخت و ساز دارند. تقاضای بالا برای این دو سایز موجب رقابتی شدن قیمت این مقاطع خواهد شد. تیرآهن بال پهن برای ساخت سازه‌های عظیم‌الجثه‌تری چون پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در استعلام قیمت تیرآهن پس از استاندارد باید به سایز آن توجه داشت.

قیمت میلگرد

بسته به حوزه فعالیت، نوع میلگرد مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. اگر هدف شما از خرید میلگرد آرماتوربندی است، پس باید میلگرد آجدار را خریداری کنید. میلگردهای ساده برای ساختار‌های متفاوت‌تری چون تولید سیم خاردار و یا حتی سیم جوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. متنوع بودن ساختار و کاربرد باعث تفاوت قیمت میلگرد خواهد شد.

قیمت ورق

خودروسازان و آسانسورسازان از مخاطبان اصلی ورق‌های فولادی هستند. هرچند که حضور تنوع بالای انواع ورق حوزه مصرف ورق را گسترش داده است. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان برای صنایع بزرگی چون خودروسازی و یا لوله سازی بیشتر اهمیت دارد.

قیمت پروفیل

پروفیل، تنوع فوق‌العاده بالایی دارد. این تنوع تنها به شکل مقطع محدود نمی‌شود. انواع آلیاژی آهنی و غیر آهنی در تولید انواع پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرچه اغلب افراد به دنبال قیمت پروفیل آلومینیوم هستند، اما پروفیل فولادی نیز در موارد به خصوصی مصرف می‌شود.

قیمت روز محصولات فولادی در بازار آهن چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت لوله

پس از میلگرد می‌توان لوله را بیشترین مقطع پرکاربرد در حوزه ساخت و ساز دانست. قیمت لوله گاز و یا قیمت لوله گالوانیزه برای انتقال سیالات بیش از سایر انواع لوله در این بخش اهمیت دارد. قیمت لوله به سه پارامتر استاندارد، ضخامت و برند وابسته است.

جمع بندی

آیرومارت به پشتوانه سال‌ها فعالیت خود در بازار بزرگ آهن، عوامل موثر بر قیمت گذاری آهن آلات را به خوبی شناخته و تلاش می‌کند تا مقاطع فولادی را در بهترین قیمت ممکن به مشتری عرضه کند. شما می‌توانید از طریق شماره تلفن 02145306 با مشاوران مجموعه ارتباط بگیرید تا از راهنمایی پیش از خرید بهره‌مند شوید. انواع خدمات برشکاری، گالوانیزاسیون و پوشش‌دهی از جمله فعالیت‌های جانبی آیرومارت است که در کنار ارائه مشاوره فنی به مشتریان ارائه داده می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: