bazarnews

کد خبر: ۹۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
سومین جلسه مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد.
گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: جلسه علنی روز یکشنبه (۳۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

در ابتدای جلسه امروز صلاحیت عیسی زارع‌پور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار خواهد گفت.

روز گذشته کلیات برنامه‌ها و کابینه سیزدهم مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این روز گذشته مخالفان و موافقان رأی اعتماد به حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نظرات خود را بیان کردند و وزیر پیشنهادی نیز به انتقادات و ابهامات نمایندگان پاسخ داد.


وزیر پیشنهادی ارتباطات در این حوزه تخصصی ندارد
 محمود عباس‌زاده مشکینی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مردم آذربایجان انتظار داشتند چند وزیر زیربنایی از این خطه در کابینه حضور داشته باشند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر در یک جامعه‌ای کارگزارانی انتخاب کنیم که شایسته‌تر از آنان در جمع باشند خیانت است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما امروز باید مانند یک پزشک جراح عمل کنیم بر روی مریض پارچه انداخته و فقط موضع جراحی را ارزیابی کنیم. بحث کنونی ما نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این وزارتخانه یک وزارتخانه زیربنایی بوده  شاهراه سایر وزارتخانه‌ها جهت پیمودن توسعه به شمار می‌رود.   تحصیلات وزیر پیشنهادی با این وزارتخانه مرتبط نیست. آقای زارع پور یک روز سابقه در این وزارتخانه ندارد.

نظری: زارع‌پور رویه شفافی ندارد

سید غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تجربه کافی ندارد، گفت که دلیل مخالفتم با آقای زارع‌پور به دلیل فقدان رویه شفاف او است. او به نمایندگان مخالفِ طرح صیانت از فضای مجازی می‌گوید که با این طرح مخالف است، بعد در کمیسیون فرهنگی که اعضای آن طراح این طرح بودند بیان می‌کند که موافق طرح صیانت است. این روحیه وزیر قابل قبول نیست.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: