bazarnews

کد خبر: ۹۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار برای قیمت سبوس، گفت: قیمت هر کیلوگرم سبوس طبق مصوبه تنظیم بازار تا پایان امسال همان یک هزار و ۴۰۰ تومان باقی می‌ماند.

قیمت هر کیلو سبوس تا پایان سال ۱۴۰۰ تومان تثبیت شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «سیدجواد سادتی نژاد» در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، درباره کاهش تولید گندم در کشور در جمع خبرنگاران افزود: امسال به دلیل خشکسالی، تولید گندم طبق پیش‌بینی نبوده به طوری که اکنون بیش از ۴.۵ میلیون تن گندم خریداری شده است و نیاز مازاد بر این میزان، وارد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تولید برنج در کشور هم اظهار داشت: امسال خشکسالی بی‌سابقه‌ای داشتیم در برخی محصولات مانند گندم و برنج موثر بود و در برنج ۱۸ درصد کاهش تولید داشتیم.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: این میزان کاهش بر بازار عرضه و تقاضا و قیمت اثرگذار است.

وی افزود: مشکل و کمبودی در تامین و تدارک برنج خارجی نداریم و شرکت بازرگانی دولتی هم از هفته گذشته که بازار دچار نوسان شد، عرضه خود را شروع کرده و این عرضه ادامه خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: طبق قانون از ابتدای مرداد تا آخر آبان ماه که فصل برداشت برنج است، برای حمایت از کشاورزان ممنوعیت واردات داریم و واردات در قبل از ممنوعیت و بعد از پایان ممنوعیت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در حوزه کالاهای اساسی، بازار به آرامش برسد و از همراهی خوب اتحادیه‌های صنعت طیور با وزارت جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از رویدادهایی که در تمام دنیا، در حوزه های کشاورزی برای معرفی دستاوردهای جدید در این حوزه انجام می‌شود، برپایی نمایشگاه است که در این نمایشگاه‌ها، شرکت‌ها، متقاضیان و بازدیدکنندگان با صنایع و تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی آشنا می‌شوند و قدرت انتخاب خواهند داشت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه‌ها، نخبگان بخش با هم تبادل اطلاعات می کنند و می‌تواند در رونق صنایع غذایی موثر باشد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان به طور همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی «صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته - ایران آگروفود ۲۰۲۱»، بیستمین نمایشگاه شیرینی و شکلات با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسوولان این وزارتخانه افتتاح شد.

این نمایشگاه ها از امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور تا ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی کرونا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: