bazarnews

کد خبر: ۹۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
یک مقام مسئول گفت: طرح احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کلاس F برای ارتقای راندمان شبکه برق کشور و کاهش شدت مصرف انرژی در بخش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خاموشی‌های اخیر در کشور گفت: متاسفانه در ماه های گذشته میزان مصرف برق نسبت به تولید افزایش داشت و همین موضوع باعث خاموشی در کشور شد.

او ادامه داد: بر این اساس مصرف بیش از حد وسایل سرمایشی و پیش بینی‌های لازم نسبت به میزان مصرف به درستی نبوده و همچنین به اندازه کافی تولید برق در نیروگاه‌های کشور باعث این موضوع شده است.

مدیرعامل شرکت مپنا اضافه کرد: همچنین خشکسالی باعث شد که نیروگاه‌های برق آبی هم نتوانند تولید برق مناسب داشته باشند، ولی این خاموشی به نظر من قابل پیش بینی بود، بیشتر از همه باید به مصرف و مدیریت آن توجه کرد.

علی آبادی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در این صنعت وجود دارد و با توجه به بی ارزش بودن این کالا از نظر مردم توجه کافی به این موضوع نمی‌شود، ولی باید با برنامه‌هایی تولید را افزایش و مصرف را مدیریت کرد.

او در خصوص ساخت ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه در کشور بیان کرد: به نظر من باید نیروگاه ساخته شود، ولی اولویت اول تبدیل نیروگاه‌های سیکل ساده به سیکل ترکیبی است، چون این نیروگاه‌ها مشکل سوخت رسانی ندارند.

مدیرعامل شرکت مپنا افزود: چالش دوم بعد از سوخت سرمایه ای است که باید در نیروگاه‌ها هزینه کرد، ولی با توجه به مسائل اقتصادی این مهم امکان پذیر نیست و ما باید واحد‌های سیکل ساده را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم، به نظر من باید با تامین مالی مناسب بتوانیم نیروگاه‌های بادی و تجدید پذیر احداث کنیم تا در آینده با خاموشی در کشور مواجه نشویم. برای این کار باید از طریق منابع صادرات برق و استفاده از پتانسیل کالای‌های انرژی بر هزینه کرد.

علی آبادی در ادامه در خصوص افزایش ۲۰ ساعته خاموشی در کشور اضافه کرد:  این بزرگنمایی است که ساعات خاموشی در کشور به ۲۰ ساعت افزایش پیدا کند، برای فصل زمستان نگرانی برای افزایش خاموشی نداریم.

او اضافه کرد: نگرانی ما برای فصل سرما و سوخت رسانی به نیروگاه‌ها بیشتر است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم این موضوع را مهار یا کنترل کنیم به نظر من با مدیریت مصرف و افزایش بارش‌ها این خاموشی‌ها نه کمتر بلکه رفع خواهد شد.

مدیر عامل مپنا ادامه داد: طرح احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کلاس F برای ارتقای راندمان شبکه برق کشور و کاهش شدت مصرف انرژی در بخش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: استفاده از توربین گازی کلاس F، سبب مصرف سوخت کمتر و سازگاری زیست محیطی بیشتر در تولید برق حرارتی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران/

برچسب ها: احداث ، نیروگاه ، انرژی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: