bazarnews

کد خبر: ۹۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
نماینده مجلس خبر داد؛
وزیر در این نشست اعلام کرد به زودی تمام مصالح ساختمانی در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شوند که شفافیت در معاملات، افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت، رصد میزان مصرف نقدینگی و پیش بینی شدن کمبود‌ها را موجب خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز ، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فاطمی‌امین وزیر صمت در این کمیسیون گفت: وزیر در این نشست اعلام کرد به زودی تمام مصالح ساختمانی در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شوند که شفافیت در معاملات، افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت، رصد میزان مصرف نقدینگی و پیش بینی شدن کمبود‌ها را موجب خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد معاملات فروش آتی در بورس از مسائل مطرح شده در نشست کمیسیون عمران مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. قیر در فروش آتی ۱۲ ماهه عرضه می‌شود و برای سایر مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان چنین روشی باید اجرا شود.

ایری در ادامه تشریح گزارش وزیر صمت در کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: نمایندگان گزارشی از قیمت و نحوه توزیع مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد و شیوه تامین آن برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال دریافت کردند که سه موضوع مدیریت زنجیره تامین مصالح، مدیریت نقدینگی ساخت مسکن و تامین مالی زنجیره‌ای از مسائل اساسی این وزارتخانه در مدیریت بازار مصالح ساختمانی است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: کشور ظرفیت تامین مصالح برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی را بر اساس قانون جهش تولید مسکن دارد که ایجاد فرایند عرضه محصولات در بورس و فروش آتی آن می‌تواند از التهابات جلوگیری کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: