bazarnews

کد خبر: ۹۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می‌پردازد.

معرفی 3 شغل درآمدزا در ایران

1-آرایشگری

آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می‌پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما آرایش بیشتر برای خانم‌ها و پیرایش برای آقایان استفاده می‌شود.

آرایشگر زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاک‌سازی پوست و طراحی ناخن‌ها وابرو می‌پردازد.

در آرایشگاه مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می‌شود.

شما می‌توانید در آرایشگاه‌های مختلف کارکنید. در این نوع کار معمولاً به‌صورت درصدی و توافقی با صاحب آرایشگاه کار می‌کنید. در صورت داشتن تجربه لازم و سرمایه موردنیاز، می‌توانید مستقل شده و برای خود آرایشگاهی (سالن زیبایی) راه‌اندازی کنید.

همچنین می‌توانید با گذراندن دوره‌های تخصصی و گرفتن مدرک مربیگری آموزشگاه آرایشگری راه‌اندازی کنید. هزینه‌های راه‌اندازی یک آرایشگاه یا آموزشگاه آرایشگری ممکن است زیاد باشد، اما آرایشگران اگر بتوانند خدمات خوبی ارائه کرده و مشتری جذب کنند، به‌زودی درآمد خوبی کسب خواهند کرد و می‌توانند این هزینه‌ها را جبران کنند

2- نقاشی

نقاشی هنر به تصویر کشیدن تخیلات و تصورات انسان بر روی بوم است. رنگ‌هایی که با انرژی خود قابی زیبا و ماندگار در ذهن‌ ما می‌سازند.

نقش‌های شکل گرفته روی تابلوها و بوم‌ها احساسات مختلفی را در وجود ما بیدار می‌کنند، گاهی آبی و غمگین، قرمز و پر‌انرژی، زرد و شاد، مشکی و پرقدرت و …‌

نقاش‌ها از سبک‌ها و طرح‌های مختلفی در آثار خود استفاده می‌کنند که هرکدام ذوق، سلیقه‌ و معنای خاص خود دارند.

هنرمندان زیادی در زمینه نقاشی به موفقیت‌های بزرگ و چشم‌گیری رسیده‌ و درآمد‌های بالایی دارند، برای مثال دیمین هیرست یا جسپر جنز که تا به حال بیش از میلیون‌ها دلار پول بابت تابلو‌های‌شان کسب کردند

یکی از روش‌های کسب درآمد از نقاشی برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت آنلاین و حضوری است. شما می‌توانید در آموزشگاه‌های نقاشی مشغول به کار شوید یا قسمتی از محل زندگی خود را برای برگزاری کلاس‌های خصوصی و کارگاه‌های چند نفره آماده و فضایی مطلوب برای کار خود فراهم کنید.

3-بدنسازی

بدنسازی را هم می توانید آموزش دهید هم یاد بگیرید و سپس آموزش دهید. از ۵۰ سال پیش تا امروز، میزان جایزه نقدی قهرمان مسترالمپیا حدوداً ۴۰۰ برابر شده اما همچنان اغلب بدنسازان حرفه ­ای، شرایط مالی خوشایندی ندارند و به جز یک گروه محدود، بقیه بدنسازان پول چندانی در مقایسه با زحمت فراوانی که می­کشند، کسب نمی­کنند. به طور مثال، دکستر جکسون، بدنساز ۴۸ سال ه­ای که بیش از ۱۹ بار است بی ­وقفه مسابقه داده و رکورد حضور در ۸۶ مسابقه­ ای حرفه­ ای و عناوینی چون مسترالمپیا را در کارنامه دارد، در مجموع حدود ۷ میلیارد دلار ثروت دارد که این عدد با میزان درآمد فوتبالیست ­های درجه دوم و یا تنیسورها و بسکتبالیست ها قابل قیاس نیست!

 

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: