bazarnews

کد خبر: ۹۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
بازارگزارش می‌دهد؛
کره ۱۰۰ گرمی در فاصله زمانی ۱۸ ماهه، افزایش قیمت ۲۹۰ درصدی را تجربه کرده است.

جهش قیمت ۲۹۰ درصدی کره در یک سال و نیم گذشته+ نودار

گروه کشت وصنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران و با بررسی‌های بازارنیوز، قیمت کره ۱۰۰ گرم در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته نوسان قیمت زیادی را تجربه کرده و طبق نمودار، آخرین قیمت این کالا در شهریور سال ۱۴۰۰، رقمی بالغ بر ۱۱ هزار تومان بوده است.



اکنون و پس از گذشت دو ماه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰، برسی‌های انجام شده نشان‌دهنده آن است که کره ۱۰۰ گرمی عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دیگر مراکز فروش خاروبار با قیمتی بالغ بر ۱۳ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

 

جهش قیمت ۲۹۰ درصدی کره در یک سال و نیم گذشته+ نودار

با استناد بر اطلاعات مرکز آمار، قیمت کره ۱۰۰ گرمی در ابتدای سال ۹۹ (فروردین) ۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است، اما به مرور زمان و با رشد نرخ تورم در اقتصاد کشور، جهش قیمت این کالا همچنان ادامه‌دار بوده و تا کنون این روند متوقف نشده است؛ در حال حاضر همان گونه که ذکر شد قیمت این کالابا قیمت ۱۳ هزار تومان در حال فروش است.

گفتنی است که سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران پیرامون افزایش قیمت کره حیوانی در سال ۱۳۹۹ بیان کرده بود که افزایش قیمت هشت تا ده هزار تومانی کره در تابستان سال ۹۹ ناشی از تمام شدن کره‌های وارداتی است که از قبل وارد کشور شده بود.

وی همچنین پیرامون افزایش قیمت کره در شهریور سال جاری اظهار کرد: از آن زمان تاکنون، قیمت کره تغییری و اکنون این افزایش قیمت ناشی از گران شدن شیر و در نتیجه افزایش قیمت چربی است.


اکنون از شهریور سال گذشته کره از لیست کالا‌های اساسی حذف شده و حال باید دید نوسان قیمت شیر و افزایش هزینه تولید کارخانه‌ها تا چه حد می‌تواند نرخ این کالا در آینده را افزایش دهد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: