bazarnews

کد خبر: ۹۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
از 15 نوامبر، حدود 4 درصد از جمعیت در جنوب صحرای آفریقا به طور کامل واکسینه شده اند، در حالی که سه ماه پیش از این تنها 1 درصد جمعیت بود. اما به ترتیب، 27 و 56 روز طول می کشد که میزان واکسیناسیون کشورهای جنوب صحرای آفریقا به همان نقطه عطف واکسیناسیون در اقتصادهای پیشرفته و سایر بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه برسد.

عقب افتادن واکسیناسیون جنوب صحرای آفریقا از کورس رقابت استاندارد جهانی+نمودار

 

گروه بین الملل بازارنیوز: تانیا میرحسینی؛ کشورهای جنوب صحرای آفریقا در حال تلاش برای شکستن رکوردهای واکسیناسیون جمعیت خود در برابر COVID-19 هستند. از 15 نوامبر، حدود 4 درصد از جمعیت در جنوب صحرای آفریقا به طور کامل واکسینه شده اند، در حالی که سه ماه پیش از این تنها 1 درصد جمعیت بود. اما به ترتیب، 27 و 56 روز طول می کشد که میزان واکسیناسیون کشورهای جنوب صحرای آفریقا به همان نقطه عطف واکسیناسیون در اقتصادهای پیشرفته و سایر بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه برسد. هدف سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون 10 درصد از جمعیت این منطقه تا پایان سپتامبر تنها توسط پنج کشور جنوب صحرای آفریقا محقق شده است. پیش بینی ها نشان می دهد تنها تعداد انگشت شماری از کشورهای منطقه به هدف تعیین شده صندوق بین المللی پول، سازمان بهداشت جهانی، سازمان تجارت جهانی و بانک جهانی برای واکسیناسیون 40 درصد از جمعیت در همه کشورهای جنوب صحرای آفریقا تا پایان سال 2021 برسند.

عقب افتادن واکسیناسیون جنوب صحرای آفریقا از کورس رقابت استاندارد جهانی+نمودار

نمودار (1): آمار واکسیناسیون جهانی در مناطق مختلف (درصد جمعیت کاملاً واکسینه شده)

توضیحات: نرخ واکسیناسیون در جنوب صحرای آفریقا، با وجود اینکه اقتصادهای پیشرفته شروع به افزایش واکسیناسیون مردم خود کرده‌اند، متوقف شده است.

منابع: داده ها و محاسبات پژوهشگران صندوق بین المللی پول.

 

فقدان واکسن در این منطقه، بر چشم انداز رشد میزان واکسیناسیون جنوب صحرای آفریقا تاثیر می گذارد و به واگرایی خطرناک نسبت به میزان واکسیناسیون در اقتصادهای پیشرفته دامن می زند. پیش‌بینی می‌شود که کشورهای جنوب صحرای آفریقا در سال 2021 نیز، کندترین منطقه ی در حال رشد جهان باشند و مسیر همیشگیِ تولید ناخالص داخلی واقعی کاهنده و پایین در کشورهای جنوب صحرای آفریقا می‌تواند پیامدهای طولانی‌مدتی برای ثبات اجتماعی و سیاسی این منطقه داشته باشد. علاوه بر این، تأخیر مستمر در عرضه واکسن، جنوب صحرای آفریقا و سایر نقاط جهان را در معرض سویه‌های جدید و خطرناک‌تر ویروس قرار می‌دهد. بنابراین، ضروری است که جامعه بین المللی تلاش های هماهنگ را برای اطمینان از توزیع سریع و عادلانه در عرضه جهانی واکسن افزایش دهد.

Source:https://blogs.imf.org/2021/11/22/in-the-race-to-vaccinate-sub-saharan-africa-continues-to-fall-behind/?utm_medium=email&utm_source=govdelivery

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: