bazarnews

کد خبر: ۹۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
مدیر مسئول بازارنیوز بروز هرگونه واکنش از سوی بازار ارز و فعالان اقتصادی کشور نسبت به آینده گفتگو‌های وین را منوط بر تحقق یک نتیجه نهایی و در عین حال واقعی در پی اتمام این مذاکرات دانست.

فیلم | دکتر رضا غلامی

گروه بورس، بانک وبیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ ابن روز‌ها و همراه با داغ شدن تنور مذاکرات سیاسی وین ، بازار ارز کشور متاثر از این امر واکنش‌های هیجانی را طی این روز‌های از خود نشان داده است.


درحال حاضر و پس از گذشت ۲ روز از شروع مذاکرات، بازار ارز کشور در شرایط با ثباتی قرار دارد، اما این تنها ابتدای امر است، چرا که باید دید واکنش نهایی این بازار نسبت به نتایج نهایی گفتگو‌های وین چه خواهد بود.


پیرو همین مسئله، «رضا غلامی» اقتصاددان و مدیر مسئول بازارنیوز به واکنش‌های احتمالی بازار ارز نسبت به آینده مذاکرات و سطوح تحلیل این موضوع اشاره و پیرامون آن اظهار کرد: اثر مذاکرات بر نرخ ارز را می‌توان در سه مقطع متفاوت برسی کرد؛ مقطع نخست زمان انتشار اخبار شروع مذاکرات و در مراحل دوم و سوم اخبار توافق احتمالی و اجرای اقداماتی هستیم که در صورت توافق احتمالی از سوی دو طرف انجام می‌شود.


این اقتصاددان با بیان این که در تجربه‌‍‌های قبلی، فعالان اقتصادی نسبت به مرحله سه گانه مذکور حساسیت‌هایی را از خود نشان داده بودند، گفت: اعتقادم بر این است که برخلاف تجربه‌‎های گذشته در این دوره شاهد چنین حساسیتی نخواهیم بود چرا که فعالان اقتصادی در انتظار نتیجه واقعی مذاکرات هستند.

مشروح این تحلیل را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛



پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: