bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
فلاحت، فعال در حوزه کشاورزی و مرکبات گفت: توقف صادرات سبب شد تا محموله‌های کیوی روی دست صادرکنندگان و تجار و باغداران بماند.

به گزارش بازارنیوز، حسام فلاحت با اشاره به بروز مشکل برای محموله صادراتی کیوی ایران به هندوستان اظهار داشت: برخی از تجار و صادرکننده محصول کیوی را با قیمت بیش از ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان از باغداران خریداری کردند و اکنون محصول روی دستشان مانده است.

وی با اظهار اینکه مشکلات ایجاد شده و توقف صادرات سبب ضرر باغداران و تاجران شده است، افزود: بیش از ۸۰ درصد کیوی باید روانه بازارهای خارجی شود و اکنون روی دست باغداران و تجار مانده است.

وی ادامه داد: با مشکلاتی که برای صادرات پیش آمده تمامی سردخانه ها و سورتینگ ها از محصول پر شده و نمی دانیم چه کنیم.

فلاحت همچنین با بیان اینکه رفع مشکلات را از مسئولان امر خواستار هستیم، گفت: تداوم وضعیت موجود سبب ضرر فعالان حوزه باغداری و تاجران خواهد شد.

به گزارش بازار، بیش از ۹۰ درصد کیوی ایران در حاشیه خزر و مازندران تولید می‌شود و برگشت کیوی‌های صادراتی به برند استان در بازارهای خارجی و جهانی لطمه می‌زند. برگشت کالاهای صادراتی و محصولات کشاورزی به دلایل مختلف هر ساله تکرار می‌شود و این مسئله بازارهای جهانی این محصولات را به شدت شکننده و میدان را برای رقبا بازکرده است.


/بازار

برچسب ها: کیوی ، صادرات ، باغداران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: