bazarnews

کد خبر: ۹۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
شورای عالی امنیت ملی ایران از اقدام داوطلبانه ایران برای رفع سوء تفاهم در روابط با آژانس خبر داد که براساس آن دوربین‌های این سازمان در مجتمع تسای کرج نصب خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز، به دلیل اتمام بخش اصلی بررسی‌های قضایی-امنیتی بر روی دوربین‌های آسیب‌دیده و همچنین نظر به اقدام آژانس در محکوم کردن خرابکاری در مجتمع تسا و پذیرش بررسی فنی دوربین‌ها از سوی کارشناسان ایرانی قبل از نصب، ایران در اقدامی داوطلبانه، اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین‌های آسیب دیده را به آژانس داده است.

براساس این گزارش؛ ایران در قبال درخواست آژانس در خصوص تعویض دوربین‌های آسیب دیده در مجتمع تسا در کرج از ابتدا به صراحت اعلام کرده بود که تا زمانی که نهاد‌های مسئول، بررسی‌های فنی و امنیتی خود را برروی دوربین‌های مذکور انجام ندهند، اجازه سرویس یا تعویض دوربین‌ها داده نخواهد شد.


همچنین در این گزارش تاکید شده است: صدور این مجوز به هیچ وجه نقض کننده قانون مجلس شورای اسلامی نبوده و بر اساس همان قانون، تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های جدید مانند تصاویر دوربین‌های قبلی در اختیار آژانس قرار نخواهند گرفت و همچنان نزد سازمان انرژی اتمی ایران محفوظ خواهند ماند.
گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران امروز از یک توافق «خوب» با آژانس بین المللی اتمی خبر داده بود.



/نورنیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: