bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
قیمت برق در اروپا به دنبال تعطیلی رآکتور‌های برق هسته‌ای در فرانسه و آلمان، بالا رفتن قیمت گاز و سرمای هوا باز هم افزایش یافته است.

به‌گزارش بازارنیوز، قیمت برق در اروپا تا رکورد تازه‌ای افزایش یافت و این قاره برای روشن نگه‌داشتن فرانسه، دومین بازار بزرگ منطقه، به دردسر افتاده‌است.
فرانسه که معمولاً صادرکننده برق است، واردات برق را افزایش داده و حتی از نفت برای تولید آن استفاده می‌کند. این اتفاق پس‌از آن افتاد که شرکت برق فرانسه اعلام کرد فعالیت ۴ راکتور هسته‌ای تولیدکننده برق را متوقف می‌کند. این راکتور‌ها ۱۰ درصد از ظرفیت برق هسته‌ای فرانسه را تشکیل می‌دهند. به‌این‌ترتیب شبکه‌های برق در فرانسه که با سرمای هوا هم دست و پنجه نرم می‌کنند، با مشکلات بیشتری مواجه شده‌اند. ۶ واحد تولید برق از نفت در روز سه‌شنبه در فرانسه آغاز به کار کرده‌است.

اروپا با بحران انرژی مواجه است و خدمات عمومی آن وابسته به زغال‌سنگ و حتی نفت شده‌اند. حدود ۳۰ درصد از ظرفیت تولید برق هسته‌ای فرانسه از ابتدای سال آینده میلادی تعطیل می‌شود. آلمان هم حدود ۵۰ درصد از ظرفیت تولید برق هسته‌ای خود را تا پایان سال جاری میلادی متوقف می‌کند. به‌این‌ترتیب بازار انرژی در اروپا بیش‌از پیش به دردسر خواهد افتاد.
قیمت برق در آلمان برای تحویل در سال آینده میلادی ۶ ٫ ۸ درصد افزایش‌یافته و به ۲۷۰ یورو در هر مگاوات ساعت رسیده‌است. بالا رفتن قیمت گاز به‌دنبال تغییر جهت جریان آن از روسیه به سمت لهستان، بر قیمت برق تاثیر گذاشته‌است. به‌این‌ترتیب اروپا سخت‌تر می‌تواند برای تولید برق به گاز طبیعی تکیه کند.
قیمت بالای انرژی می‌تواند روند بهبود اقتصاد اروپا را در شرایط شیوع کرونای اومیکرون مختل کند.
هوای بسیار سرد در هفته جاری هم قیمت برق در کوتاه‌مدت را بالا برده‌است. تولید برق بادی در آلمان به پایین‌ترین رقم ۲۷۷۷ مگاوات در روز سه‌شنبه رسیده است، یعنی پائین‌ترین میزان تولید از شانزدهم نوامبر.





/تسنیم

برچسب ها: برق ، اروپا ، انرژی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: