bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
یزد- استاندار یزد گفت: در سفر هیئت دولت به استان، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن یزد-اقلید مصوب شد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از استانداری یزد، مهران فاطمی در دیدار با امام جمعه یزد گفت: حدود هشت هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های استان یزد در سفر رئیس جمهوری مصوب شد که رقم خوبی است و خیران نیز در دیدار با رئیس جمهور قرار شد هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها یا ایجاد پروژه‌های موردنیاز استان هزینه کنند.

استاندار یزد با اشاره به دغدغه امام جمعه در مورد راه‌آهن یزد بیان کرد: برای راه آهن یزد- اقلید هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، اما ایستگاه‌ها و علائم و الکترونیکی نصب نشده است، بر این اساس این پروژه همچنان هم قابل استفاده نیست بنابراین در سفر هیئت دولت به استان یزد، ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه مصوب شد.

وی ادامه داد: راه آهن بافق- ارژنگ نیز که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۸۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز داشت که در این سفر مقرر شد ۴۸۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت و ۴۰۰ میلیارد تومان هم وزارت راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص دهند.

فاطمی در مورد کاهش تعداد قطار‌های یزد- تهران و بالعکس بیان کرد: تحریم‌ها از یک طرف و زیانده بودن قطار‌ها از سوی دیگر عامل کاهش قطار‌های این مسیر است، اما با معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه صحبت‌هایی شده و قرار است به این موضوع ورود کنند تا مسئله حل شود.

استاندار یزد بیان کرد: زیرساخت حمل و نقل ریلی و هوایی در استان یزد دچار مشکل است، اما پیگیر حل این مشکلات هستیم و به زودی نیز با سرمایه‌گذاری یکی از معادن بزرگ استان و یک شرکت هواپیمایی، یک شرکت هواپیمایی یزدی در استان شکل می‌گیرد و خطوط هوایی جدید برای این استان ایجاد خواهد شد.

لازم به ذکر است پروژه راه آهن اقلید-یزد هفتم مرداد ۱۴۰۰ افتتاح شده بود.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: