bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دستور ستاد تنظیم بازار و تدبیر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور کارگروهی با عنوان تنظیم بازار محصولات کشاورزی ایجاد شده است که اولین جلسه این کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی فردا صبح در وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

علیرضا رضازاده امروز در نشست خبری در خصوص تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در ایام دهه فجر، گفت: شعار امسال وزارت جهاد کشاورزی در دهه فجر،  جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید، اقتدار غذایی است لذا با توجه به این شعار ۵ راهبرد اصلی که وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم وعده داده و وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌ها را حول این ۵ راهبرد داشته اند.

وی با بیان اینکه اولین راهبرد مدیریت واحد تولید و تجارت محصولات کشاورزی بوده یعنی زنجیره محصولات از مزرعه تا سفره است، ادامه داد: قانون تمرکز در آغاز به کار دولت سیزدهم اجرایی شد و اتفاق مهمی بود.

رضازاده بیان کرد: در راستای قانون تمرکز قرارگاه امنیت غذایی نزدیک به ۱۲۰ جلسه طی ۴ ماه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد که در  این قرارگاه به طور روزانه با حضور مجموعه‌های مختلف جلسات تشکیل می‌شود بنابراین روزانه زنجیره مزرعه تا سفره رصد، اقدامات به صورت روزانه اعلام و تصمیم گیری انجام می‌شود.

وی باب یان اینکه ۸۳۴ مورد قرارگاه امنیت غذایی استانی در سطح استان‌های کشور برگزار می‌شود، افزود: وظیفه قرارگاه امنیت غذایی هماهنگی لازم و سرعت بخشی بین بخش‌های داخل وزارتخانه و خارج از وزارتخانه است. 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: راهبرد کلان دوم وزارت جهاد کشاورزی هوشمند سازی کشاورزی است در حوزه کشاورزی کشور با اطلاعاتی روبرو هستیم که خیلی از آن‌ها دقیق نیست بنابراین کار مهمی که از اهداف وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم بوده یکپارچه سازی اطلاعات است بدین صورت رصدخانه کشاورزی ایران طی ۵ ماه گذشته ایجاد شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جلسات رصدخانه کشاورزی ایران از اول دی ماه چهارشنبه هر هفته با حضور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود تا روند پیشرفت کار‌ها و یکپارچه سازی انجام شود.

رضازاده افزود: راهبرد سوم وزارت جهاد کشاورزی صدور سند کشاورزی است به طوری که از مجموعه ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی ایران ۴ درصد از اراضی کشاورزی سند دار است که جای تامل دارد خیلی از مشکلات اعم از تغییر کاربری و زمین خواری از طریق سنددار کردن اراضی کشاورزی برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه رفع تداخلات کار‌های مهمی انجام شده هدف این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف رفع تداخلات انجام شود از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ وزیر جهاد کشاورزی مصمم است که کشاورزان سند زمین خود را تا پایان دولت دریافت کنند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: جلسات قرارگاه صدور اراضی کشاورزی ایران نیز طی دو هفته گذشته روز‌های سه شنبه هر هفته با حضور وزیر جهاد کشاورزی با محوریت سازمان اراضی ایران تشکیل می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: راهبرد کلان چهارم وزارت جهاد کشاورزی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است بر اساس آمار ۱۱.۳ دهم درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش کشاورزی است متاسفانه به میزانی که تولید ناخالص داخلی در اختیار بخش کشاورزی است تزریق سرمایه از بخش خصوصی و عمومی به حوزه کشاورزی انجام نمی‌شود.

رضازاده گفت: یکی از حوزه‌های مهم کاری وزارتخانه این است که سرمایه گذاران بخش خصوصی، دولتی و عمومی را به سمت کشاورزی بیشتر سرازیر شوند.

وی افزود: یکی از کار‌های ویژه‌ای که انجام شده تشکیل قرارگاه تامین مالی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران است روز گذشته اولین جلسه این قرارگاه نیز انجام شده مجموعه‌های مختلفی در این حوزه به ما کمک کرده اند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: راهبرد کلان پنجم وزارت جهاد کشاورزی بحث دیپلماسی غذایی است متاسفانه سهم ما در سفره غذای همسایگان دو درصد است که اتفاق خوبی نیست وزارت جهاد کشاورزی مصمم است این سهم را افزایش دهد به همین منظور در این حوزه قرارگاهی با عنوان دیپلماسی غذایی کشور در وزارت جهاد کشاورزی با محوریت وزارتخانه به ریاست وزیر جهاد کشاورزی با همکاری سازمان توسعه و تجارت وزارت صمت و معاونت اقتصادی، وزارت خارجه از هفته گذشته آغاز شده است که کلیه اقدامات این حوزه نیز رصد خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: نکته در خور توجه این است که بنا به دستور ستاد تنظیم بازار و تدبیر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور کارگروهی با عنوان تنظیم بازار محصولات کشاورزی ایجاد شده است که اولین جلسه این کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی فردا صبح در وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد که از این پس متولی محصولات کشاورزی است پروژه‌های ثبت شده دهه فجر وزارت جهاد کشاورزی شامل هزار و ۶۹۶ پروژه مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی است که در این دهه افتتاح می‌شود اعتباری که برای این پروژه‌ها پیش بینی شده است ۶ هزار و ۴۹ میلیارد تومان است.

رضازاده گفت:  ۳۶۲ پروژه‌های کلان وجود دارد که  ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص داده شده است.

وی گفت: بر اساس نورم اشتغال برآورد ما این است که ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم از طریق کل پروژه‌ها به وجود خواهد آمد.

/میزان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: