bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
استاندار همدان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ایجاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای سال آینده در این استان تعهد شده و در دستور کار قرار گرفته که البته این تعداد هدف نهایی نیست و به عنوان پایه و حداقل تعیین شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: به رغم برنامه ریزی و ارقام تعهد شده، سقف اشتغال‌زایی استان در سال ۱۴۰۱ را همت بلند، تلاش و پشتکار مدیران در دستگاه های اجرایی مرتبط تعیین می کند.

وی اظهار داشت: برنامه های منسجم و دقیقی در حوزه ایجاد فرصت های شغلی استان همدان در سال ۱۴۰۱ طراحی شده  که برهمین اساس برش های شهرستانی و دستگاهی آن نیز تدوین و ابلاغ شده است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ با توجه به تمدید برنامه ششم توسعه، یک برنامه مجزا بر اساس رویکردهای توسعه محور استان در راستای رونق تولید و توسعه فرصت های شغلی پایدار تهیه و تدوین می شود.

وی با اشاره به اینکه اساس این برنامه نگاه متناسب به تولید مبتنی بر ظرفیت های بومی منطقه و شهرستان است‌، تصریح کرد: استان همدان در حوزه های مختلف بهره مند از ظرفیت و توانمندی های گسترده ای است که از آن جمله می توان به تولید هنرصنعت مبلمان در ملایر و تویسرکان با شهرتی جهانی اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: شهر لالجین نیز در حوزه تولید به عنوان یک برند و نشان جهانی دارای قابلیت و ظرفیت ویژه و منحصربفردی است که از این توانمندی باید براساس برنامه در راستای توسعه همه جانبه و اشتغال زایی پایدار استفاده بهینه شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در همین ارتباط از ظرفیت قابل توجه و چشمگیر شهرستان ملایر در حوزه تولید انگور و فرآورده های مرتبط با آن و همچنین محصول جهانی گردو در شهرستان تویسرکان باید به خوبی و به نحوی شایسته برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال مولد و پایدار استفاده کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بر همین اساس و براساس ظرفیت های موجود، برش اشتغال زایی هر شهرستان در استان تهیه می شود، اظهار داشت: اعتقاد داریم در حوزه اشتغال و کارآفرینی برنامه ها باید دانش بنیان باشد و پایه های شکل گیری آن نیز براساس مبنای علمی و کارشناسی تقویت شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان، افزود: در همین ارتباط از ظرفیت علمی اساتید، نخبگان و پیشکسوتان علمی در حوزه های تولید، صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات با همکاری دانشگاه ابن سینا و پارک علم و فناوری استفاده می‌شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه نگاه ما به اشتغال مبتنی بر افزایش تولید است، گفت: تولیدی که متناسب با ظرفیت بازار و صادرات محور باشد بسیار ارزشمند است و برهمین اساس رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور توجه ویژه‌ای به حوزه تولید و اشتغال دارند که این موضوع نیز با قوت و قدرت در استان همدان اجرایی می شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه روند صدور مجوزها در حوزه تولید و اشتغال باید تسهیل شود، اظهار داشت: گاهی برای صدور مجوز باید ۲۷ مرحله طی شود که امیدواریم روزی برسد که مجوز فعالیت برای یک سرمایه گذار در کمتر از ۲۴ ساعت صادر شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش زمان صدور مجوز نقش موثری در اشتغال زایی دارد، افزود: با یک اقدام هماهنگ بین بخشی باید در راستای سرعت بخشیدن به روند صدور مجوز و اعطای تسهیلات اقدام کرد.

استاندار همدان همچنین ضمن تاکید بر توجه ویژه بر مقوله توسعه و اشتغال روستایی، تصریح کرد: توسعه اشتغال روستایی موجب پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و حتی مهاجرت معکوس می شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان در ادامه بر توسعه صنعت گردشگری نیز تاکید کرد و گفت: این استان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ظرفیت چشمگیر و قابل توجهی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری با جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

قاسمی فرزاد افزود: به عنوان مثال استان همدان به لحاظ بهره مندی از امکانات و تجهیزات قابل توجه و مدرن حوره بهداشت و درمان می تواند به قطب گردشگری سلامت با جذب بیماران از کشورهای منطقه از جمله عراق، منطقه کردستان عراق و دیگر کشورهای همسایه تبدیل شود.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: