bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
ناظر گمرکات مازندران با اشاره به تبادلات تجاری استان با ۷۵ کشور جهان در ساری جاری گفت: بیش از دو میلیون تن کالا امسال به استان وارد شد.

به گزارش بازارنیوز، علی یوسفی منش با بیان رشد ۵۴ درصدی حجم صادرات گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۸۶۰ هزار و ۳۶۲ تن انواع کالا به ارزش ۲۵۳ میلیون و ۲۹۱ هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است.

وی با اشاره به نوع کالا‌های صادرشده شامل سیمان و مواد معدنی، فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، چوب و اشیا چوبی، کیوی و... از گمرکات مازندران گفت این کالا از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۵۰ کشور جهان مانند عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و ... صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد درآمد از گمرکات مازندران گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری درآمد قطعی گمرکات مازندران با رشد ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ از مرز ۴۲۸ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان گذشت.

مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به افزایش حجم واردات از گمرکات نوشهر، ساری و فریدونکنار گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۵ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۷ میلیون و ۹۴۹ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که ازنظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۸ و ۳۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ نشان می‌دهد.

وی تعداد کشور‌های طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران ۲۵ کشور اعلام کرد وگفت: عمده‌ترین این کشور‌ها امارات متحده عربی، ترکیه، روسیه، قزاقستان، هنگ کنگ بوده که عمده‌ترین کالا‌های وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی، گندم، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، کک نفتی و چوب و تخته می‌باشند.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر درخصوص ترانزیت کالا از گمرکات مازندران گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۶۲ هزار و ۲۶۱ تن کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ از نظر وزنی ۲۳۷ درصد و ارزشی ۱۷۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.





/بازار

برچسب ها: تجارت ، مازندران ، صادرات
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: