bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک تحلیلگر بازار انرژی به ارزیابی تاثیرات تنش‌های روسیه و اوکراین بر بازار نفت و همچنین فرصت ایران برای بازگشت به بازار جهانی پرداخت.

فرصت دوباره ایران برای بازگشت به بازار جهانی

گروه نفت و انرژی بازارنیوز؛ سروش نظری: دکتر نرسی قربان تحلیلگر مسائل نفت، با بررسی نوسانات قیمت طلای سیاه ناشی از جنگ روسیه و اوکراین اظهار کرد: مهمترین پیامدی که اتفاقات اخیر برای ایران دارد و ما باید از آن استفاده کنیم به نتیجه رساندن مذاکرات است؛ با این کار می‌توانیم صادرات نفت به اروپا که در سال‌های گذشته و پیش از تحریم‌ها حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز بوده است و دیگر کشور‌ها جای آن را پر کرده بودند را از سر بگیریم؛ اروپا نیز به دلیل کمبود و بحران انرژی از این مقدار استقبال می‌کند.

وی ضمن تاکید بر فرصت کم نظیر پیش رو برای نقش آفرینی ایران در بازار جهانی نفت گفت: ما باید به اروپا صادرات داشته باشیم تا آن‌ها به ما متکی شوند و متوجه نیاز خود به ایران باشند و تراز بازرگانی ایران با اروپا همیشه به نفع آن‌ها نباشد.


وی ادامه داد: اینکه ما این فرصت را از دست می‌دهیم یا خیر بستگی به مسائل برجام و روند مذاکرات دارد، البته نمی‌شود که همه عوامل را به نفع خود تغییر دهیم، به این دلیل که کنترلی بر آن‌ها نداریم، اگر روسیه و اوکراین مذاکره کنند و به صلح برسند قیمت نفت افت می‌کند.

 

فرصت دوباره ایران برای بازگشت به بازار جهانی

این کارشناس در پایان گفت: مهم این است که ما فرصت صادرات به اروپا را ایجاد کنیم و بازار‌های از دست رفته خود را بازگردانیم؛ که صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ایران به اروپا چشمگیر خواهد بود.

//انتهای پیام

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: