bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
در میزگرد بازانیوز مطرح شد؛
یک کارشناس صنعت خودرو، حذف قیمت‌گذاری دستوری و همچنین عدم دخالت دولت در اتخاذ و اجرای سیاست‌های کلان صنعت خودرو را دو عامل مهم در افزایش رقابت‌پذیری در این صنعت بیان کرد.

فیلم| رقابت پذیری در صنعت خودرو چگونه افزایش می‌یابد؟

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«رسول سیلمانی» کارشناس صنعت خودرو در دومین قسمت از میزگرد بازارنیوز درباره مولفه‌های لازم برای افزایش رقابت پذیری صنعت خودرو کشور گفت: اعمال قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو یکی از بدترین اتفاقاتی است که در درون این صنعت در حال به وقوع پیوستن است. با در نظر گفتن این فرضیه که در صنعت خودرو ایران تنها یک خودروساز انحصارگر در حال فعالیت است، می‌توان این گونه عنوان داشت که در صورت وجود چنین فرضیه‌ای، تداوم قیمت‌گذاری خودرو با فرمول‌های محاسباتی غلط، تنها باعث وخیم‌تر شدن شرایط صنعت خودرو خواهد شد.

 

این کارشناس صنعت خودرو همچنین عدم دخالت در سیاست‌گذاری‌‎های کلان صنعت خودرو را از دیگر مولفه‌های تاثیر‌گذار در رشد رقابت‌پذیری در این صنعت بیان کرد و گفت: در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو ایران، خصوصی سازی این صنعت یک امر بسیار مهم و در عین حال ضروری است اما چه تظمینی وجود دارد که پس از خصوصی‌ساری صنعت خودرو دولت  اقدام به بازخواست از فرد یا افزاد خریدار شرکت‌های بزرگی همچون ایران‌خودرو و سایپا نکند.

 

مشروح این گفتگو را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: