bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
دارابی،کارشناس بازارسرمایه:با توجه به وضعیت تورمی، قیمت دلار و اینکه در فصل مجامع قرار داریم، بعید است که شاخص کل بازارسرمایه شاهد افت شدید و چشمگیری باشد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز-عرفان جابری؛ "همایون دارابی" کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیرات سفر سران ترکیه و روسیه به ایران بر بازارسرمایه گفت:  بازار جهانی به خصوص بازار فلزات،نفت خام و محصولات پتروشیمی دارای تلاطم بسیار زیادی هستند،سفر سران ترکیه و روسیه می تواند قیمت نفت و کامودیتی ها را دستخوش تغییر کند.


سفر سران ترکیه و روسیه به ایران چه تاثیراتی بر بازارسرمایه دارد؟ / صنعت خودرو نیازمند جراحی جدی است

وی افزود:حدود 60 درصد بازار سرمایه کشور وابسته به مواد خام است، در نتیجه تحولات بر بازار کامودیتی می تواند تاثیرات زیادی بر بازارسرمایه کشور بگذارد، همانطور که شاهد بودیم، پس از وقوع جنگ در اوکراین، اقتصاد جهانی دچار شوکی عظیم شد و باعث افزایش قیمت کامودیتی ها شد.

 دارابی با تاکید بر اینکه ریزش شاخص کل بازارسرمایه به دور از انتظار است،گفت: با توجه به وضعیت تورمی، قیمت دلار و اینکه در فصل مجامع قرار داریم، بعید است که شاخص کل بازارسرمایه شاهد افت شدید و چشمگیری باشد.

سیاست گذاری اشتباه در حوزه بانک مرکزی، دلیل وضعیت حال حاضر بازار سرمایه است، افزایش نرخ بهره می تواند یکی از آن اشتباهات دولت در این زمینه باشد.

این کارشناس بازارسرمایه در رابطه با واگذاری سهام دو شرکت خودروساز در مهرماه گفت:متاسفانه وعده ها همواره در حال تکرار هستند، گزارش های مالی خودروسازان حاکی از آن است که این دو شرکت به علت قیمت گذاری دستوری،تحت فشار هستند و دچار زیان انباشته هستند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد سردرگمی سیاستگذار کلان در حوزه صنعت کشور هستیم،صنعت خودرو نیازمند جراحی جدی است، وعده های دولت نباید بدون مطالعه باشد، ما در حوزه صنعت، خصوصا خودرو سازی هیج استراتژی کارآمد و شفافی را شاهد نبوده ایم.

 

//پایان پیام

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: