bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد از زمان تشکل دولت سیزدهم، جلسات متعددی برای بهبود شرایط و شکوفایی اقتصادی برگزار کرده و تعداد ۳۳ مصوبه صادر و برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

شورای اقتصاد ۳۳ مصوبه را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است

به گزارش گروه اقتصاد کلان بازارنیوز به نقل از سازمان برنامه و بودجه، حدود یک سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد از زمان تشکیل دولت سیزدهم، جلسات متعددی برای بهبود شرایط و رشد و شکوفایی اقتصادی برگزار کرده است که سه جلسه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است.


در نتیجه برگزاری این جلسات، تعداد (۳۳) مصوبه صادر و برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است. از این میان، (۷) فقره مصوبه مربوط به سرمایه‌گذاری از محل تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)، (۷) فقره مصوبه مربوط به سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت‌های دولتی (موضوع ماده (۸۷) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) بوده است.


همچنین، (۹) فقره مصوبه مربوط به سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و (۱۰) فقره مصوبه دیگر مربوط به سایر موضوعات، نظیر مصوبات مرتبط با انتشار اوراق مالی اسلامی، ماده (۵) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، ترک تشریفات مزایده و تعیین نرخ عوارض بوده است.


لازم به ذکر است، در این مدت، پنج جلسه کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد نیز برگزار شده که طی آنها، تعداد (۳۴) فقره صورتجلسه تنظیم و برای طرح و تایید نهایی به شورای اقتصاد ارسال شده است.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: